Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!
Author picture

Szia! Nagy Zsuzsi vagyok. Bejegyzéseimben a weboldalad / webáruházad működésével, fejlesztésével kapcsolatos információkat osztok meg Veled, de online marketing és cégarculati kérdésekben is igyekszem olyan értéket adni, amit fel tudsz használni saját vállalkozásod működésében is… Remélem, hogy hasznodra lehetek a tartalmakkal.

Hírlevelet küldenél, de nem tudod, hogy kezdj neki?

Ha szeretnéd, hogy az új feliratkozók könnyebben elköteleződjenek a vállalkozásod, terméked, szolgáltatásod iránt, érdemes energiát fektetned az üdvözlő hírlevelek elkészítésébe. Egy jól megtervezett üdvözlő e-maillel megalapozhatod a feliratkozókkal való hosszú távú kapcsolatot.

Az üdvözlő e-mailben bemutatkozhatsz, megköszönheted a feliratkozást, küldhetsz kupont, extra ajánlatot a feliratkozóknak, felsorolhatod a legkeresettebb termékeidet, szolgáltatásaidat. A cél az, hogy olyan információkat ossz meg a feliratkozókkal, amivel elősegítheted, hogy továbbra is megnyissák az e-mailjeidet, hogy folyamatosan tájékozódhassanak termékeidről vagy szolgáltatásaidról, és idővel vásárlókká és végül hűséges szószólóivá váljanak márkádnak.

Olvass tovább, és megtudod, miért és hogyan hozz létre automatikus üdvözlő e-maileket.

Üdvözlő hírlevél küldése

Először nézzük meg, mi az az üdvözlő e-mail…

Az üdvözlő e-mail az első automatikus üzenet, amit az új feliratkozónak küldesz. Ez nem csak egy azonnali értesítés a listára való sikeres feliratkozásról, hanem egy lehetőség arra, hogy kapcsolatba léphess a potenciális ügyféllel, vásárlóval és többet elmondhass neki vállalkozásodról. Az első benyomás rólad az új feliratkozó számára, és talán a legfontosabb is egyben.

Mivel a feliratkozó önszántából iratkozik fel az oldaladon elhelyezett feliratkozó űrlap segítségével, ezért a feliratkozás után kiküldött automatikus üdvözlő e-mailt 4-szer nagyobb eséllyel fogja megnyitni, mint egy szabványos e-mail marketing kampány levelet, és 5-ször akkora az esély, hogy kattintani is fog az üdvözlő e-mailben található ajánlatra, linkre, gombra.

Sőt a statisztikák szerint a kecsegtető ajánlatot tartalmazó üdvözlő e-mailek eladási aránya is magasabb, mint a hagyományos promóciós e-mailek esetében.

Tehát nem kérdés, hogy érdemes üdvözlő e-mailt írni. De mi legyen a levélben?

Üdvözlő e-mail ötletek

Mielőtt belevágnál egy kissé általános, mindenre kiterjedő üdvözlő e-mail létrehozásába, gondold át, hogy mi legyen az e-mail célja? Egyszerűen csak barátságosan köszönni szeretnél? Vagy küldhetsz linkeket, amelyek segítségével az előfizetők elkezdhetik használni a terméket.

Bármi is a célod, legyél konkrét, és próbáld cselekvésre, kattintásra, reakcióra ösztönözni a feliratkozókat. Tedd teljesen nyilvánvalóvá számukra, hogy mit és miért – azaz milyen előny elérése érdekében– kell tenniük.

Készíts egy listát arról, hogy mit szeretnél közölni, és mit vársz a feliratkozóktól, amikor megnyitják az üdvözlő e-mailt. Különböző taktikákat és stratégiákat vethetsz be az új e-mail-feliratkozók bevonására. Pl:

  • Bemutatod a vállalkozásodat és egy gombot helyezel a hírlevélbe, amellyel a felhasználói fiókhoz vezet, ahol regisztrálhat a weboldaladra különböző vásárlói, megrendelői előnyökért.
  • Kiküldhetsz különleges ajánlatot vagy kuponkódot és egy gombot helyezel a hírlevélbe, ami a WordPress weboldalra az akciós termékek oldalára navigál.
  • Küldhetsz egy linket a legújabb blog bejegyzéshez.
  • Információkat a termék használatának megkezdéséről és hivatkozásokat a dokumentációhoz
  • Termékajánlásokat is írhatsz, és gombokat helyezhetsz a hírlevélbe, amelyek a népszerű termékek vásárlásához navigálják az érdeklődőt.

„egyszerű üdvözlés”

Ha csak egy barátságos „hello”-t szeretnél küldeni, ezt az e-mail-típust válaszd. Az üdvözlő e-mailben elhelyezhetsz egy gombot, amire kattintva a feliratkozók a WordPress weboldaladra navigálhatnak.

Írhatsz egy rövid bemutatkozást a vállalkozásról, szolgáltatásaidról, és jelezheted, hogy kedveljék a közösségi oldalaidat is, kövessék az aktuális eseményeket ott is. Ha nem szeretnéd azonnal különféle akciókkal, ajánlatokkal bombázni a feliratkozókat, válaszd ezt az e-mail-formát. Bár ennek a típusú üdvözlő e-mailnek nem az azonnali értékesítés a célja, de ha hosszú távú elköteleződést szeretnél elérni, akkor egy jó lehetőség.

„köszönöm”

Egy jó lehetőség az üdvözlésre, ha „megköszönöd” a feliratkozóknak, hogy megadták az e-mail-címüket. Egy ilyen típusú e-mailben röviden leírhatod, hogy milyen gyakorisággal küldesz majd hírlevelet az olvasónak, és nagyjából milyen témákat, tartalmakat fogsz boncolgatni.

Az ilyen típusú üdvözlő e-mailek fő előnye, hogy bizalmat ébreszt, és a feliratkozók megbecsülve érzik magukat, még akkor is, ha automatizált e-mailekről van szó. Viszont az ilyen típusú üdvözlő levél szintén kevésbé hatékonyan irányítja a forgalmat WooCommerce weboldaladra.

(Itt megragadhatod az alkalmat arra is, hogy megkérd őket, hogy tegyék a promóciókból az elsődleges mappába a hírleveleidet.)

„útmutató”

Ha az a célod, hogy segítsd az új feliratkozóknak a megvásárolt termék vagy szolgáltatás használatát, akkor az „útmutató” e-mail lesz a jó választás. Ez a fajta e-mail meghatározza a következő teendőket a feliratkozók számára pl. a termék megvásárlása, vagy az oldaladra történő regisztráció után.

A cél az, hogy egy egyszerű, koncentrált e-mailben segíts a felhasználóknak megérteni, hogy mit kell tenniük ezután. Az egyes lépések számozása, amellett, hogy megkönnyíti az indulást, pszichológiai szinten is arra ösztönzi a felhasználókat, hogy ellenőrizzék az egyes műveleteket. Ez segít a termék használatával kapcsolatos szokások kialakításában is.

„kirakat”

Valószínűleg az üdvözlő e-mailek leggyakoribb formája, amikor bemutatod a termékeidet vagy szolgáltatásaisat a feliratkozóknak. Leírhatod, hogy miért jobb a Te terméked, szolgáltatásod, mint a konkurenciáé, értéket közvetíthetsz a feliratkozók felé, de ügyelj arra, hogy ne bombázd túl sok, és lényegtelen információval a feliratkozókat. Mivel a bemutató e-mailek meglehetősen gyakoriak, elveszhetnek a beérkező levelek között.

„különleges ajánlat” vagy „kedvezmény”

A felhasználók szeretik a különleges ajánlatokat, kedvezményeket vagy kuponkódokat, és a Woocommerce webáruházban könnyen létre tudsz hozni akciós beállításokat, ezért ez nagyszerű módja annak, hogy ösztönözd az azonnali értékesítést és új ügyfeleket vonzz a weboldaladra. Végtére is, amikor egy előfizető feliratkozik a listára, nyilvánvaló érdeklődést mutat a terméked iránt, és lehet, hogy csak egy kedvezményre van szüksége ahhoz, hogy vásároljon. Győződj meg arról, hogy az ajánlat elég csábító ahhoz, hogy a feliratkozók kattintsanak.

„bevásárlólista”

Nincs azzal semmi baj, ha kicsit “szemtelen” vagy, és „bevásárlólista” típusú üdvözlő e-mailt küldesz. Ez a fajta e-mail olyan, mint egy katalógus, amely a népszerű és/vagy akciós termékeket jeleníti meg. A cél egyértelmű: azt szeretnéd, hogy az új feliratkozó vásároljon.

Az ilyen típusú üdvözlő e-mailek használatakor figyelj arra, hogy az email ne legyen túlzsúfolt, jól látható legyen az ajánlat és egyértelmű legyen az üzenet, ami kattintásra ösztönzi az olvasót.

Üdvözlő e-mail létrehozása MailPoet bővítmény használatával

1. lépés ha még nem használtad, akkor telepítsd a MailPoet bővítményt. (Ha már van hírlevél bővítményed, amit jobban ismersz, megpróbálhatsz abban beállítani üdvözlő e-mailt)

MailPoet bővítmény telepítése

A MailPoet felhasználóbarát és hatékony WordPress e-mail-bővítmény, amely lehetővé teszi a WordPress hírlevelek, üdvözlő e-mailek, bejegyzés értesítések, WooCommerce e-mailek létrehozását és küldését, és teljesen egyedileg személyre szabható e-mail-sablonok gyűjteményét is tartalmazza.

Az aktiválás után egy gyors beállítási folyamat következik.

2. lépés: Hozd létre a WordPress üdvözlő e-mailedet

Lépj a MailPoet > E-mailek menüpontra , és kattints az „Új hozzáadása” gombra. Válaszd az „Üdvözlő e-mail”-t a rendelkezésre álló lehetőségek közül.

A következő oldalon a rendszer megkérdezi, hogy mikor és melyik listára feliratkozónak szeretnéd elküldeni az üdvözlő e-mailt. Válaszd ki az igényeidnek megfelelő opciókat, majd kattints a „Tovább” gombra.

3. lépés: Válaszd ki az üdvözlő e-mail sablont

Válassz egy sablont a MailPoet jól megtervezett sablonjainak gyűjteményéből, amit ezután személyre szabhatsz.

Üdvözlő e-mail sablonok

4. lépés az e-mail testreszabása

A MailPoet felhasználóbarát drag and drop e-mail tervezővel rendelkezik, amely egyszerűvé teszi a testreszabást. Megváltoztathatod a szöveget, kicserélheted vagy eltávolíthatod a képeket, módosíthatod a színeket, a betűtípusokat és így tovább.

Üdvözlő e-mail testreszabása

Ha elkészültél a tartalmi rész beállításaival, a címhez és leíráshoz írj valami frappáns szöveget, hogy a hírlevél olvasójának legyen kedve megnyitni. A Preview gombra kattintva elküldheted magadnak az üdvözlő e-mail előnézetét e-mailben, vagy megnyithatod a böngészőben is, hogy megnézd, hogy mutat a kész üdvözlő levél. Ha elégedett vagy, kattints a Next (Tovább) gombra.

5. lépés: Az üdvözlő e-mail aktiválása

Az utolsó lépés az üdvözlő e-mail részleteinek ellenőrzése, beleértve az e-mail tárgyát, az e-mail listát, a feladó adatait, valamint az e-mail kampányának elnevezését, ha a Google Analytics szolgáltatást használod. Itt módosíthatod a korábbi beállításokat, választhatsz egy listát, amire az új feliratkozó felkerülésekor kiküldésre kerül a leveled és változtathatod a kiküldés idejét is (Azonnal a feliratkozás időpontjában, vagy megadhatod, hogy a feliratkozástól számítva hány órával, nappal, héttel később).

Ha meggyőződtél arról, hogy az e-mail készen áll a küldésre, nyomd meg az „Aktiválás” gombot. Amikor legközelebb valaki feliratkozik a listára, automatikusan megkapja az újonnan létrehozott üdvözlő e-mailt.

Ha szeretnél többet tudni a hírlevél küldés beállításairól, részletesebb információt, lépésről-lépésre útmutatást szeretnél, A Kézikönyved WordPress weboldaladhoz című kiadványomban megtalálsz mindent, amire a hírlevél küldéshez szükséged van.. és még többet is 🙂

A bővített tartalom megtekintéséhez LESS BE a TUDÁSBÁZIS zárt felületére,
vagy válaszd a WordPress Tudásbázis PRO előfizetést… 

Tudj meg többet >>> Kattints IDE

Tudj meg többet a témáról, lépj be! Még nem vagy a WordPress Tudásbázis Tagja? Regisztrálj INGYEN!

A bejegyzés bővített tartalma a WordPress Tudásbázis PRO előfizetők számára elérhető…
Szeretnél tovább olvasni? Kattints IDE

Belépés

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

A TUDÁSBÁZIS WordPress weboldaladhoz

minden infót tartalmaz, amire szükséged van...

MAI KEDVEZMÉNY:

%
Az akció lejárt! Boldog ÚJ ÉVET kívánok!

Találd meg a válaszokat a weboldaladdal kapcsolatban felmerülő kérdéseidre még ma!

Hogyan kezd bele?

Milyen egy jó tárhely?

Hogyan gyorsítsd a weboldaladat?

Hogyan javíts weboldalad keresőoptimalizálásán?

GDPR-barát az oldalad?

Hogyan teheted biztonságosabbá weboldaladat?

Hogyan küldj hírlevelet?

Shopping Cart

Gyere, nézz körül a TUDÁSBÁZISBAN!

Less be az útmutatók zárt felületére

1 napig INGYEN...

* A FELFEDEZŐ előfizetésed az aktiválástól számított 24 órán belül használható, a zárt tartalmakhoz való hozzáférésed ezután megszűnik, de ha tetszik a tartalom, bármikor válthatsz WordPress Tudásbázis éves előfizetésre a folytatáshoz.