Ha szeretnéd, hogy az új feliratkozók könnyebben elköteleződjenek a vállalkozásod, terméked, szolgáltatásod iránt, érdemes energiát fektetned az üdvözlő hírlevelek elkészítésébe. Egy jól megtervezett üdvözlő e-maillel megalapozhatod a feliratkozókkal való hosszú távú kapcsolatot.
Az üdvözlő e-mailben bemutatkozhatsz, megköszönheted a feliratkozást, küldhetsz kupont, extra ajánlatot a feliratkozóknak, felsorolhatod a legkeresettebb termékeidet, szolgáltatásaidat. A cél az, hogy olyan információkat ossz meg a feliratkozókkal, amivel elősegítheted, hogy továbbra is megnyissák az e-mailjeidet, hogy folyamatosan tájékozódhassanak termékeidről vagy szolgáltatásaidról, és idővel vásárlókká és végül hűséges szószólóivá váljanak márkádnak.
Olvass tovább, és megtudod, miért és hogyan hozz létre automatikus üdvözlő e-maileket.
Először nézzük meg, mi az az üdvözlő e-mail…
Az üdvözlő e-mail az első automatikus üzenet, amit az új feliratkozónak küldesz. Ez nem csak egy azonnali értesítés a listára való sikeres feliratkozásról, hanem egy lehetőség arra, hogy kapcsolatba léphess a potenciális ügyféllel, vásárlóval és többet elmondhass neki vállalkozásodról. Az első benyomás rólad az új feliratkozó számára, és talán a legfontosabb is egyben.
Mivel a feliratkozó önszántából iratkozik fel az oldaladon elhelyezett feliratkozó űrlap segítségével, ezért a feliratkozás után kiküldött automatikus üdvözlő e-mailt 4-szer nagyobb eséllyel fogja megnyitni, mint egy szabványos e-mail marketing kampány levelet, és 5-ször akkora az esély, hogy kattintani is fog az üdvözlő e-mailben található ajánlatra, linkre, gombra.
Sőt a statisztikák szerint a kecsegtető ajánlatot tartalmazó üdvözlő e-mailek eladási aránya is magasabb, mint a hagyományos promóciós e-mailek esetében.
Tehát nem kérdés, hogy érdemes üdvözlő e-mailt írni. De mi legyen a levélben?
Üdvözlő e-mail ötletek
Mielőtt belevágnál egy kissé általános, mindenre kiterjedő üdvözlő e-mail létrehozásába, gondold át, hogy mi legyen az e-mail célja? Egyszerűen csak barátságosan köszönni szeretnél? Vagy küldhetsz linkeket, amelyek segítségével az előfizetők elkezdhetik használni a terméket.
Bármi is a célod, legyél konkrét, és próbáld cselekvésre, kattintásra, reakcióra ösztönözni a feliratkozókat. Tedd teljesen nyilvánvalóvá számukra, hogy mit és miért – azaz milyen előny elérése érdekében– kell tenniük.
Készíts egy listát arról, hogy mit szeretnél közölni, és mit vársz a feliratkozóktól, amikor megnyitják az üdvözlő e-mailt. Különböző taktikákat és stratégiákat vethetsz be az új e-mail-feliratkozók bevonására. Pl:
- Bemutatod a vállalkozásodat és egy gombot helyezel a hírlevélbe, amellyel a felhasználói fiókhoz vezet, ahol regisztrálhat a weboldaladra különböző vásárlói, megrendelői előnyökért.
- Kiküldhetsz különleges ajánlatot vagy kuponkódot és egy gombot helyezel a hírlevélbe, ami a WordPress weboldalra az akciós termékek oldalára navigál.
- Küldhetsz egy linket a legújabb blog bejegyzéshez.
- Információkat a termék használatának megkezdéséről és hivatkozásokat a dokumentációhoz
- Termékajánlásokat is írhatsz, és gombokat helyezhetsz a hírlevélbe, amelyek a népszerű termékek vásárlásához navigálják az érdeklődőt.
„egyszerű üdvözlés”
Ha csak egy barátságos „hello”-t szeretnél küldeni, ezt az e-mail-típust válaszd. Az üdvözlő e-mailben elhelyezhetsz egy gombot, amire kattintva a feliratkozók a WordPress weboldaladra navigálhatnak.
Írhatsz egy rövid bemutatkozást a vállalkozásról, szolgáltatásaidról, és jelezheted, hogy kedveljék a közösségi oldalaidat is, kövessék az aktuális eseményeket ott is. Ha nem szeretnéd azonnal különféle akciókkal, ajánlatokkal bombázni a feliratkozókat, válaszd ezt az e-mail-formát. Bár ennek a típusú üdvözlő e-mailnek nem az azonnali értékesítés a célja, de ha hosszú távú elköteleződést szeretnél elérni, akkor egy jó lehetőség.
„köszönöm”
Egy jó lehetőség az üdvözlésre, ha „megköszönöd” a feliratkozóknak, hogy megadták az e-mail-címüket. Egy ilyen típusú e-mailben röviden leírhatod, hogy milyen gyakorisággal küldesz majd hírlevelet az olvasónak, és nagyjából milyen témákat, tartalmakat fogsz boncolgatni.
Az ilyen típusú üdvözlő e-mailek fő előnye, hogy bizalmat ébreszt, és a feliratkozók megbecsülve érzik magukat, még akkor is, ha automatizált e-mailekről van szó. Viszont az ilyen típusú üdvözlő levél szintén kevésbé hatékonyan irányítja a forgalmat WooCommerce weboldaladra.
(Itt megragadhatod az alkalmat arra is, hogy megkérd őket, hogy tegyék a promóciókból az elsődleges mappába a hírleveleidet.)
„útmutató”
Ha az a célod, hogy segítsd az új feliratkozóknak a megvásárolt termék vagy szolgáltatás használatát, akkor az „útmutató” e-mail lesz a jó választás. Ez a fajta e-mail meghatározza a következő teendőket a feliratkozók számára pl. a termék megvásárlása, vagy az oldaladra történő regisztráció után.
A cél az, hogy egy egyszerű, koncentrált e-mailben segíts a felhasználóknak megérteni, hogy mit kell tenniük ezután. Az egyes lépések számozása, amellett, hogy megkönnyíti az indulást, pszichológiai szinten is arra ösztönzi a felhasználókat, hogy ellenőrizzék az egyes műveleteket. Ez segít a termék használatával kapcsolatos szokások kialakításában is.
„kirakat”
Valószínűleg az üdvözlő e-mailek leggyakoribb formája, amikor bemutatod a termékeidet vagy szolgáltatásaisat a feliratkozóknak. Leírhatod, hogy miért jobb a Te terméked, szolgáltatásod, mint a konkurenciáé, értéket közvetíthetsz a feliratkozók felé, de ügyelj arra, hogy ne bombázd túl sok, és lényegtelen információval a feliratkozókat. Mivel a bemutató e-mailek meglehetősen gyakoriak, elveszhetnek a beérkező levelek között.
„különleges ajánlat” vagy „kedvezmény”
A felhasználók szeretik a különleges ajánlatokat, kedvezményeket vagy kuponkódokat, és a Woocommerce webáruházban könnyen létre tudsz hozni akciós beállításokat, ezért ez nagyszerű módja annak, hogy ösztönözd az azonnali értékesítést és új ügyfeleket vonzz a weboldaladra. Végtére is, amikor egy előfizető feliratkozik a listára, nyilvánvaló érdeklődést mutat a terméked iránt, és lehet, hogy csak egy kedvezményre van szüksége ahhoz, hogy vásároljon. Győződj meg arról, hogy az ajánlat elég csábító ahhoz, hogy a feliratkozók kattintsanak.
„bevásárlólista”
Nincs azzal semmi baj, ha kicsit “szemtelen” vagy, és „bevásárlólista” típusú üdvözlő e-mailt küldesz. Ez a fajta e-mail olyan, mint egy katalógus, amely a népszerű és/vagy akciós termékeket jeleníti meg. A cél egyértelmű: azt szeretnéd, hogy az új feliratkozó vásároljon.
Az ilyen típusú üdvözlő e-mailek használatakor figyelj arra, hogy az email ne legyen túlzsúfolt, jól látható legyen az ajánlat és egyértelmű legyen az üzenet, ami kattintásra ösztönzi az olvasót.
Üdvözlő e-mail létrehozása MailPoet bővítmény használatával
1. lépés ha még nem használtad, akkor telepítsd a MailPoet bővítményt. (Ha már van hírlevél bővítményed, amit jobban ismersz, megpróbálhatsz abban beállítani üdvözlő e-mailt)
A MailPoet felhasználóbarát és hatékony WordPress e-mail-bővítmény, amely lehetővé teszi a WordPress hírlevelek, üdvözlő e-mailek, bejegyzés értesítések, WooCommerce e-mailek létrehozását és küldését, és teljesen egyedileg személyre szabható e-mail-sablonok gyűjteményét is tartalmazza.
Az aktiválás után egy gyors beállítási folyamat következik.
2. lépés: Hozd létre a WordPress üdvözlő e-mailedet
Lépj a MailPoet > E-mailek menüpontra , és kattints az „Új hozzáadása” gombra. Válaszd az „Üdvözlő e-mail”-t a rendelkezésre álló lehetőségek közül.
A következő oldalon a rendszer megkérdezi, hogy mikor és melyik listára feliratkozónak szeretnéd elküldeni az üdvözlő e-mailt. Válaszd ki az igényeidnek megfelelő opciókat, majd kattints a „Tovább” gombra.
3. lépés: Válaszd ki az üdvözlő e-mail sablont
Válassz egy sablont a MailPoet jól megtervezett sablonjainak gyűjteményéből, amit ezután személyre szabhatsz.
4. lépés az e-mail testreszabása
A MailPoet felhasználóbarát drag and drop e-mail tervezővel rendelkezik, amely egyszerűvé teszi a testreszabást. Megváltoztathatod a szöveget, kicserélheted vagy eltávolíthatod a képeket, módosíthatod a színeket, a betűtípusokat és így tovább.
Ha elkészültél a tartalmi rész beállításaival, a címhez és leíráshoz írj valami frappáns szöveget, hogy a hírlevél olvasójának legyen kedve megnyitni. A Preview gombra kattintva elküldheted magadnak az üdvözlő e-mail előnézetét e-mailben, vagy megnyithatod a böngészőben is, hogy megnézd, hogy mutat a kész üdvözlő levél. Ha elégedett vagy, kattints a Next (Tovább) gombra.
5. lépés: Az üdvözlő e-mail aktiválása
Az utolsó lépés az üdvözlő e-mail részleteinek ellenőrzése, beleértve az e-mail tárgyát, az e-mail listát, a feladó adatait, valamint az e-mail kampányának elnevezését, ha a Google Analytics szolgáltatást használod. Itt módosíthatod a korábbi beállításokat, választhatsz egy listát, amire az új feliratkozó felkerülésekor kiküldésre kerül a leveled és változtathatod a kiküldés idejét is (Azonnal a feliratkozás időpontjában, vagy megadhatod, hogy a feliratkozástól számítva hány órával, nappal, héttel később).
Ha meggyőződtél arról, hogy az e-mail készen áll a küldésre, nyomd meg az „Aktiválás” gombot. Amikor legközelebb valaki feliratkozik a listára, automatikusan megkapja az újonnan létrehozott üdvözlő e-mailt.