Ha webshopot üzemeltetsz, akkor tudnod kell, hogy 10 vásárlóból átlagosan 7 vagy 8 nem fogja megvenni a termékedet, amit a kosarába helyezett… vagyis az átlagos kosárelhagyási arány valamivel több, mint 75% az összes iparágban. Rengeteg munkád és pénzed van abban, hogy eljusson a vevőd a kosárig, ezért nagyon nagy veszteség, ha itt “nem fogod meg a kezét” és vezeted tovább a fizetésig… de hogyan?
Több módszer is létezik erre, de most a MailPoet “elhagyott kosár” e-maillel fogunk megismerkedni, hogy Te is megtanulhasd kezelni ezt a fontos helyzetet, így évente több száz vagy akár több ezer vásárlót visszaszerezhetsz.
Mik azok az elhagyott kosár e-mailek?
Az elhagyott kosár e-mailek olyan automatikus e-mailek, amelyeket azoknak a felhasználóknak küldünk, akik árukat hagynak az online bevásárlókosarukban. Ezek az e-mailek emlékeztetik az ügyfeleket azokra a termékekre, amelyek iránt érdeklődtek, és vásárlásra ösztönzik őket.
Az elhagyott kosár e-mail szövege ennyire egyszerű is lehet:
“Helló! Úgy tűnik, nem fejezted be a vásárlásodat… Valami elterelte a figyelmedet? Nem gond, mindannyiunkkal előfordul néha 🙂
Kérdésed, vagy problémád volt a fizetéssel kapcsolatban? Írj üzenetet az email@email.hu címre és nagyon szívesen segítünk. Vagy kattints a vásárlás folytatása gombra”
Az elhagyott kosár e-mailekben emlékeztetheted a vevőt, hogy a kosárban hagyott egy terméket, és tovább részletezheted a termék előnyeit, hogy miért lesz jó neki, ha megvásárolja…
A statisztikák is alátámasztják, hogy érdemes időt szánni a kosárelhagyás e-mail beállítására:
- Az elhagyott kosár e-mailek átlagos megnyitási aránya több mint 40%
- Az emberek ezen e-mailek több mint 21%-ában kattintanak a linkekre
- A kattintások 50%-a vásárlást eredményezett
Röviden, az elhagyott kosár e-mailek jelentősen növelhetik a sikeres értékesítések számát, és segíthetnek megtartani az ügyfeleket.
Ne feledd, mindig könnyebb megtartani egy régi ügyfelet, mint újat találni!
WooCommerce elhagyott kosár e-mailek létrehozása a MailPoetben
A MailPoet közvetlen integrációt kínál a WooCommerce szolgáltatással, megkönnyítve a WooCommerce elhagyott kosár e-mailjei (és más WooCommerce e-mailek ) beállítását. Ez a funkció számos előnnyel is jár:
- GDPR megfelelés. A MailPoet csak azoknak küldi el a WooCommerce elhagyott bevásárlókosár e-mailjeit, akik már szerepelnek a listán, így biztosítva, hogy Ön továbbra is megfeleljen a törvényeknek.
- Lehetőség több e-mail létrehozására. Elhagyott kosár e-mailek teljes sorozatát hozhatod létre. Sőt, ez ajánlott is!
- Hozzáférés az e-mail sablonokhoz. A MailPoet számos sablont kínál kifejezetten az elhagyott kosár e-mailekhez.
- Teljes automatizálás. Miután létrehoztad az e-maileket, a MailPoet automatikusan elküldi őket, amikor egy kosarat elhagynak a WooCommerce áruházban. Nem kell aggódnod semmi miatt!
A kezdéshez lépj a MailPoet „E-mailek” területére, és kattints a képernyő tetején található „Új hozzáadása” gombra. Ezzel egy oldalra jutsz, ahol kiválaszthatod a létrehozni kívánt e-mail típusát.
Görgess le az oldalon, amíg meg nem jelenik a WooCommerce e-mail beállításai, majd válassza az „Elhagyott bevásárlókosár” lehetőséget.
Ezzel megnyílik egy oldal, ahol beállíthatod, hogy pontosan mikor kerüljön elküldésre az e-mail. Megadhatod, hogy hány óra, nap vagy hét teljen el a kosár elhagyása és az e-mail elküldése között.
Miután megadtad az elhagyott kosár e-mail elküldésének időpontját, a MailPoet sablonok területére kerülsz, ahol kiválaszthatsz és szerkeszthetsz egy sablont.
Válassz egy sablont és kattints a „Tovább” gombra. Ezután személyre szabhatod az e-mail beállításait. Itt még módosíthatod az e-mail kiküldésének időpontját is.
Ha elkészültél az összes beállítással, kattints az „Aktiválás” gombra. A MailPoet ezután automatikusan elküldi ezt az e-mailt, amikor valaki elhagyja a kosarát a WooCommerce webáruházadban.
Ha egynél több elhagyott kosár e-mailt állítasz be, egyszerűen másold le az elkészült e-mailt, fogalmazd át igény szerint, és állítsd be az e-mail kiküldésének idejét, ami eltelhet azután, hogy a vásárló elhagyta a kosarát. Ha az elhagyott kosár e-mailje sikeres, és a vevő visszaállítja a vásárlást, a MailPoet automatikusan leállítja a sorozatot az adott vásárló számára.
Bevált módszerek a WooCommerce elhagyott kosár e-mailjeihez
A WooCommerce elhagyott kosár e-mailek küldésének technikai részleteinek ismerete nem elegendő a konverziók garantálásához. Ezenkívül érdemes követni néhány bevált gyakorlatot ezen e-mailek írása, tervezése és ütemezése során. Itt találsz egy részletes útmutatót az elhagyott kosár e-mailekkel kapcsolatos bevált módszerekről.
1. Miért hagyják el az emberek a bevásárlókosarat
Az online marketing ügynökségek hatalmas mennyiségű adatot gyűjtöttek össze a bevásárlókosár elhagyásával kapcsolatban. Ez alapján tudjuk, hogy a vásárlók 34%-a hagyja el a kosarát, amikor egy webáruházban fiók létrehozása nélkül nem lehet vásárolni, 23%-a a szállítási problémák miatt, és a vásárlók 18%-a hagyta el a bevásárlókosarat, hogy összehasonlíthassa az árakat más kereskedőkkel.
Ezek ismeretében csökkentheted például a kosárelhagyások számát úgy, hogy megszünteted a fiók létrehozásának szükségességét, vagy hangsúlyozhatod, hogy a regisztráció milyen előnyökkel jár a vásárló számára, emellett vonzóbbá is teheted a felhasználói fiók létrehozását, például kuponokat, kedvezményeket ajánlhatsz fel fiók létrehozása esetén.
2. Hozz létre több WooCommerce elhagyott kosár e-mailt
Egyetlen elhagyott kosár e-mail nagyszerű kezdet, de e-mailek sorozatával még több eladást állíthatsz vissza. Valójában három e-mail küldése javasolt:
- Kell egy azonnali email. Ezt az e-mailt 30 perccel azután küldjük el, hogy valaki elhagyta a kosarát, miközben a termékeid/szolgáltatásaid még mindig frissen járnak a potenciális vevő fejében. Ennek az e-mailnek gyors és egyszerű emlékeztetőnek kell lennie a termékeiddel kapcsolatban. Az ügyfélszolgálat elérhetőségeit is megadhatod.
- Fontos egy második email. Ezt az e-mailt a kosár elhagyása után 24 órával kell elküldeni. Ha az első e-mailt nem nyitotta meg, ideje változtatni a taktikán. Megoszthatod a termékekkel kapcsolatos véleményeket, ajánlásokat, emlékeztetheted a vevőt, hogy milyen előnyökkel járhat számára a termék megvásárlása.
- Hasznos egy harmadik email. Ezt az e-mailt a bevásárlókosár elhagyása után 72 órával érdemes elküldeni. Kínálj fel valamilyen kedvezményt az ügyfélnek, és ne feledd, a kedvezményes ár kifizetése esetén is több marad, mint a semmi 🙂
Ez a jól kialakított e-mail sorozat lehetőséget kínál a potenciális ügyfeleknek, hogy megismerjék a termékedet, szolgáltatásodat, és ha az első e-mail után megvásárolják a terméket/szolgáltatást, nem fog több e-mail kimenni, az e-mail sorozat további kiküldése automatikusan leáll.
3. Használj meggyőző tárgysort
A tárgysorban a lehető legkevesebb szóban világossá kell tenni az e-mail célját. Ne feledd, a mobil e-mail kliensek csak 25–30 karaktert jelenítenek meg. Ilyen röviden fel kell keltened a közönség érdeklődését.
Az elhagyott kosaras e-mailek számos tárgysora a „Ne felejtsd el a cuccaidat” valamilyen változatát használni, de többféle taktika is használható tárgysor létrehozására:
- Tegyél fel egy kérdést. Például, ha futófelszerelést árulsz, felteheted a kérdést: „Nem akarsz kényelmesen futni?”
- Kedvezmény felajánlása. Ha kedvezményt kínálsz, tedd egyértelművé egy tárgysorral, például „Spórolj 10%-ot a cuccaidból”.
- Használj időérzékeny nyelvezetet a sürgősség érzésének megteremtésére. Ez különösen jól működik, ha kedvezménnyel kombinálják. Például elmondhatod, hogy „Gyere vissza még ma 10% kedvezménnyel”.
- Használj cselekvési szavakat. Mondd el ügyfelednek, hogy mit vársz tőle. Az olyan kifejezések, mint a „Töltsd ki a rendelést”, erőteljes, egyértelmű iránymutatást kínálnak.
- Lehetőség szerint legyen személyre szabott az üzenet. Valami olyan egyszerű dolog, mint az ügyfél e-mail címének használata, nagy változást hozhat. A megfelelő rövid kódokat a MailPoet tudásbázisában találod meg .
Ha inspirációra van szükséged, tekintsd meg a 12 legjobb e-mail tárgysort tartalmazó listát.
4. Emlékeztesd az embereket a megvásárolni kívánt termékekre
Ha szeretnéd emlékeztetni az embereket arra, hogy mit terveztek vásárolni, tegyél az e-mailbe egy jó minőségű képet a termékről/szolgáltatásról. Ha ruhákat vagy cipőket árulsz, érdemes lehet olyan információkat is feltüntetni, mint a szín és a méret. Adj hozzá termékleírásokat, véleményeket, ajánlókat. Ezeket az információkat egyszerűen beállíthatod a MailPoetben.
5. Tedd egyértelművé a cselekvésre való felhívást
A sikeres cselekvésre való felhívásnak két fő jellemzője van:
- Specifikusság. Amikor valaki látja a cselekvésre való felhívást, pontosan tudnia kell, mit vársz tőle. Az elhagyott kosárral kapcsolatos e-mailekben a „Kosár megtekintése” vagy a „Tétel megtekintése” maradhat elsődleges cselekvésre ösztönzőként.
- Láthatóság. A cselekvésre való felhívásnak jól látható helyen kell lennie. Használhatsz gombokat és a kontrasztos színeket, hogy láthatóbbá tedd a cselekvésre ösztönzést.
Győződj meg arról is, hogy a cselekvésre ösztönzés megismétlődik. Ennek legegyszerűbb módja, ha elhelyezel egy gombot az e-mail elejére és végére is.
Ha nem használsz WooCommerce elhagyott kosár e-maileket, akkor potenciálisan több száz vagy akár több ezer eladást veszíthetsz el évente.
Szerencsére a MailPoet hírlevél küldő bővítménnyel amellett, hogy a bejegyzéseidet automatikusan kiküldheted hírlevélben, vagy személyre szabott akciós hírleveleket küldhetsz, automatizálhatod a feliratkozás után kiküldött leveleket, és még a Woocommerce webáruházad elhagyott kosár e-maileit is be tudod állítani, így nincs szükség külön kosárelhagyás bővítményre, mindent egy helyen beállíthatsz 🙂
Mire vársz még? Állítsd be a WooCommerce elhagyott kosár e-mailjeit még ma!
Az eredeti (angol nyelvű) cikket itt találod: https://www.mailpoet.com/blog/woocommerce-abandoned-cart-emails/