Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!
Author picture

Szia! Nagy Zsuzsi vagyok. Bejegyzéseimben a weboldalad / webáruházad működésével, fejlesztésével kapcsolatos információkat osztok meg Veled, de online marketing és cégarculati kérdésekben is igyekszem olyan értéket adni, amit fel tudsz használni saját vállalkozásod működésében is… Remélem, hogy hasznodra lehetek a tartalmakkal.

Hogyan (ne) veszítsünk el egy vevőt 10 nap alatt?

Ha webshopot üzemeltetsz, akkor tudnod kell, hogy 10 vásárlóból átlagosan 7 vagy 8 nem fogja megvenni a termékedet, amit a kosarába helyezett… vagyis az átlagos kosárelhagyási arány valamivel több, mint 75% az összes iparágban. Rengeteg munkád és pénzed van abban, hogy eljusson a vevőd a kosárig, ezért nagyon nagy veszteség, ha itt “nem fogod meg a kezét” és vezeted tovább a fizetésig… de hogyan?

Több módszer is létezik erre, de most a MailPoet “elhagyott kosár” e-maillel fogunk megismerkedni, hogy Te is megtanulhasd kezelni ezt a fontos helyzetet, így évente több száz vagy akár több ezer vásárlót visszaszerezhetsz.

Mik azok az elhagyott kosár e-mailek?

Az elhagyott kosár e-mailek olyan automatikus e-mailek, amelyeket azoknak a felhasználóknak küldünk, akik árukat hagynak az online bevásárlókosarukban. Ezek az e-mailek emlékeztetik az ügyfeleket azokra a termékekre, amelyek iránt érdeklődtek, és vásárlásra ösztönzik őket.Kosárelhagyás csökkentése

Az elhagyott kosár e-mail szövege ennyire egyszerű is lehet: 

“Helló! Úgy tűnik, nem fejezted be a vásárlásodat… Valami elterelte a figyelmedet? Nem gond, mindannyiunkkal előfordul néha 🙂

Kérdésed, vagy problémád volt a fizetéssel kapcsolatban? Írj üzenetet az email@email.hu címre és nagyon szívesen segítünk. Vagy kattints a vásárlás folytatása gombra”

Az elhagyott kosár e-mailekben emlékeztetheted a vevőt, hogy a kosárban hagyott egy terméket, és tovább részletezheted a termék előnyeit, hogy miért lesz jó neki, ha megvásárolja…

A statisztikák is alátámasztják, hogy érdemes időt szánni a kosárelhagyás e-mail beállítására:

  • Az elhagyott kosár e-mailek átlagos megnyitási aránya több mint 40%
  • Az emberek ezen e-mailek több mint 21%-ában kattintanak a linkekre
  • A kattintások 50%-a vásárlást eredményezett

Röviden, az elhagyott kosár e-mailek jelentősen növelhetik a sikeres értékesítések számát, és segíthetnek megtartani az ügyfeleket.

Ne feledd, mindig könnyebb megtartani egy régi ügyfelet, mint újat találni!

WooCommerce elhagyott kosár e-mailek létrehozása a MailPoetben

A MailPoet közvetlen integrációt kínál a WooCommerce szolgáltatással, megkönnyítve a WooCommerce elhagyott kosár e-mailjei (és más WooCommerce e-mailek ) beállítását. Ez a funkció számos előnnyel is jár:

  • GDPR megfelelés. A MailPoet csak azoknak küldi el a WooCommerce elhagyott bevásárlókosár e-mailjeit, akik már szerepelnek a listán, így biztosítva, hogy Ön továbbra is megfeleljen a törvényeknek.
  • Lehetőség több e-mail létrehozására. Elhagyott kosár e-mailek teljes sorozatát hozhatod létre. Sőt, ez ajánlott is!
  • Hozzáférés az e-mail sablonokhoz. A MailPoet számos sablont kínál kifejezetten az elhagyott kosár e-mailekhez.
  • Teljes automatizálás. Miután létrehoztad az e-maileket, a MailPoet automatikusan elküldi őket, amikor egy kosarat elhagynak a WooCommerce áruházban. Nem kell aggódnod semmi miatt!

A kezdéshez lépj a MailPoet „E-mailek” területére, és kattints a képernyő tetején található „Új hozzáadása” gombra. Ezzel egy oldalra jutsz, ahol kiválaszthatod a létrehozni kívánt e-mail típusát.

Görgess le az oldalon, amíg meg nem jelenik a WooCommerce e-mail beállításai, majd válassza az „Elhagyott bevásárlókosár” lehetőséget.

Kosárelhagyás e-mail

Ezzel megnyílik egy oldal, ahol beállíthatod, hogy pontosan mikor kerüljön elküldésre az e-mail. Megadhatod, hogy hány óra, nap vagy hét teljen el a kosár elhagyása és az e-mail elküldése között.

Kosárelhagyás e-mail küldés időpontja

Miután megadtad az elhagyott kosár e-mail elküldésének időpontját, a MailPoet sablonok területére kerülsz, ahol kiválaszthatsz és szerkeszthetsz egy sablont.

Kosárelhagyás e-mail sablon

 

Válassz egy sablont és kattints a „Tovább” gombra. Ezután személyre szabhatod az e-mail beállításait. Itt még módosíthatod az e-mail kiküldésének időpontját is.

Kosárelhagyás e-mail beállítások

 

Ha elkészültél az összes beállítással, kattints az „Aktiválás” gombra. A MailPoet ezután automatikusan elküldi ezt az e-mailt, amikor valaki elhagyja a kosarát a WooCommerce webáruházadban.

Ha egynél több elhagyott kosár e-mailt állítasz be, egyszerűen másold le az elkészült e-mailt, fogalmazd át igény szerint, és állítsd be az e-mail kiküldésének idejét, ami eltelhet azután, hogy a vásárló elhagyta a kosarát. Ha az elhagyott kosár e-mailje sikeres, és a vevő visszaállítja a vásárlást, a MailPoet automatikusan leállítja a sorozatot az adott vásárló számára.

Bevált módszerek a WooCommerce elhagyott kosár e-mailjeihez

A WooCommerce elhagyott kosár e-mailek küldésének technikai részleteinek ismerete nem elegendő a konverziók garantálásához. Ezenkívül érdemes követni néhány bevált gyakorlatot ezen e-mailek írása, tervezése és ütemezése során. Itt találsz egy részletes útmutatót az elhagyott kosár e-mailekkel kapcsolatos bevált módszerekről.

1. Miért hagyják el az emberek a bevásárlókosarat

Az online marketing ügynökségek hatalmas mennyiségű adatot gyűjtöttek össze a bevásárlókosár elhagyásával kapcsolatban. Ez alapján tudjuk, hogy a vásárlók 34%-a hagyja el a kosarát, amikor egy webáruházban fiók létrehozása nélkül nem lehet vásárolni, 23%-a a szállítási problémák miatt, és a vásárlók 18%-a hagyta el a bevásárlókosarat, hogy összehasonlíthassa az árakat más kereskedőkkel.

Ezek ismeretében csökkentheted például a kosárelhagyások számát úgy, hogy megszünteted a fiók létrehozásának szükségességét, vagy hangsúlyozhatod, hogy a regisztráció milyen előnyökkel jár a vásárló számára, emellett vonzóbbá is teheted a felhasználói fiók létrehozását, például kuponokat, kedvezményeket ajánlhatsz fel fiók létrehozása esetén.

2. Hozz létre több WooCommerce elhagyott kosár e-mailt

Egyetlen elhagyott kosár e-mail nagyszerű kezdet, de e-mailek sorozatával még több eladást állíthatsz vissza. Valójában három e-mail küldése javasolt:

  • Kell egy azonnali email. Ezt az e-mailt 30 perccel azután küldjük el, hogy valaki elhagyta a kosarát, miközben a termékeid/szolgáltatásaid még mindig frissen járnak a potenciális vevő fejében. Ennek az e-mailnek gyors és egyszerű emlékeztetőnek kell lennie a termékeiddel kapcsolatban. Az ügyfélszolgálat elérhetőségeit is megadhatod.
  • Fontos egy második email. Ezt az e-mailt a kosár elhagyása után 24 órával kell elküldeni. Ha az első e-mailt nem nyitotta meg, ideje változtatni a taktikán. Megoszthatod a termékekkel kapcsolatos véleményeket, ajánlásokat, emlékeztetheted a vevőt, hogy milyen előnyökkel járhat számára a termék megvásárlása.
  • Hasznos egy harmadik email. Ezt az e-mailt a bevásárlókosár elhagyása után 72 órával érdemes elküldeni. Kínálj fel valamilyen kedvezményt az ügyfélnek, és ne feledd, a kedvezményes ár kifizetése esetén is több marad, mint a semmi 🙂

kosár

Ez a jól kialakított e-mail sorozat lehetőséget kínál a potenciális ügyfeleknek, hogy megismerjék a termékedet, szolgáltatásodat, és ha az első e-mail után megvásárolják a terméket/szolgáltatást, nem fog több e-mail kimenni, az e-mail sorozat további kiküldése automatikusan leáll.

3. Használj meggyőző tárgysort

A tárgysorban a lehető legkevesebb szóban világossá kell tenni az e-mail célját. Ne feledd, a mobil e-mail kliensek csak 25–30 karaktert jelenítenek meg. Ilyen röviden fel kell keltened a közönség érdeklődését.

Az elhagyott kosaras e-mailek számos tárgysora a „Ne felejtsd el a cuccaidat” valamilyen változatát használni, de többféle taktika is használható tárgysor létrehozására:

  • Tegyél fel egy kérdést. Például, ha futófelszerelést árulsz, felteheted a kérdést: „Nem akarsz kényelmesen futni?”
  • Kedvezmény felajánlása. Ha kedvezményt kínálsz, tedd egyértelművé egy tárgysorral, például „Spórolj 10%-ot a cuccaidból”.
  • Használj időérzékeny nyelvezetet a sürgősség érzésének megteremtésére. Ez különösen jól működik, ha kedvezménnyel kombinálják. Például elmondhatod, hogy „Gyere vissza még ma 10% kedvezménnyel”.
  • Használj cselekvési szavakat. Mondd el ügyfelednek, hogy mit vársz tőle. Az olyan kifejezések, mint a „Töltsd ki a rendelést”, erőteljes, egyértelmű iránymutatást kínálnak.
  • Lehetőség szerint legyen személyre szabott az üzenet. Valami olyan egyszerű dolog, mint az ügyfél e-mail címének használata, nagy változást hozhat. A megfelelő rövid kódokat a MailPoet tudásbázisában találod meg .

Ha inspirációra van szükséged, tekintsd meg a 12 legjobb e-mail tárgysort tartalmazó listát.

4. Emlékeztesd az embereket a megvásárolni kívánt termékekre

Ha szeretnéd emlékeztetni az embereket arra, hogy mit terveztek vásárolni, tegyél az e-mailbe egy jó minőségű képet a termékről/szolgáltatásról. Ha ruhákat vagy cipőket árulsz, érdemes lehet olyan információkat is feltüntetni, mint a szín és a méret. Adj hozzá termékleírásokat, véleményeket, ajánlókat. Ezeket az információkat egyszerűen beállíthatod a MailPoetben.

5. Tedd egyértelművé a cselekvésre való felhívást

A sikeres cselekvésre való felhívásnak két fő jellemzője van:

  • Specifikusság. Amikor valaki látja a cselekvésre való felhívást, pontosan tudnia kell, mit vársz tőle. Az elhagyott kosárral kapcsolatos e-mailekben a „Kosár megtekintése” vagy a „Tétel megtekintése” maradhat elsődleges cselekvésre ösztönzőként.
  • Láthatóság. A cselekvésre való felhívásnak jól látható helyen kell lennie. Használhatsz gombokat és a kontrasztos színeket, hogy láthatóbbá tedd a cselekvésre ösztönzést.

Győződj meg arról is, hogy a cselekvésre ösztönzés megismétlődik. Ennek legegyszerűbb módja, ha elhelyezel egy gombot az e-mail elejére és végére is.

Ha nem használsz WooCommerce elhagyott kosár e-maileket, akkor potenciálisan több száz vagy akár több ezer eladást veszíthetsz el évente. 

Szerencsére a MailPoet hírlevél küldő bővítménnyel amellett, hogy a bejegyzéseidet automatikusan kiküldheted hírlevélben, vagy személyre szabott akciós hírleveleket küldhetsz, automatizálhatod a feliratkozás után kiküldött leveleket, és még a Woocommerce webáruházad elhagyott kosár e-maileit is be tudod állítani, így nincs szükség külön kosárelhagyás bővítményre, mindent egy helyen beállíthatsz 🙂

Mire vársz még? Állítsd be a WooCommerce elhagyott kosár e-mailjeit még ma!

Az eredeti (angol nyelvű) cikket itt találod: https://www.mailpoet.com/blog/woocommerce-abandoned-cart-emails/

A bővített tartalom megtekintéséhez LESS BE a TUDÁSBÁZIS zárt felületére,
vagy válaszd a WordPress Tudásbázis PRO előfizetést… 

Tudj meg többet >>> Kattints IDE

Tudj meg többet a témáról, lépj be! Még nem vagy a WordPress Tudásbázis Tagja? Regisztrálj INGYEN!

A bejegyzés bővített tartalma a WordPress Tudásbázis PRO előfizetők számára elérhető…
Szeretnél tovább olvasni? Kattints IDE

Belépés

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

A TUDÁSBÁZIS WordPress weboldaladhoz

minden infót tartalmaz, amire szükséged van...

MAI KEDVEZMÉNY:

%
Az akció lejárt! Boldog ÚJ ÉVET kívánok!

Találd meg a válaszokat a weboldaladdal kapcsolatban felmerülő kérdéseidre még ma!

Hogyan kezd bele?

Milyen egy jó tárhely?

Hogyan gyorsítsd a weboldaladat?

Hogyan javíts weboldalad keresőoptimalizálásán?

GDPR-barát az oldalad?

Hogyan teheted biztonságosabbá weboldaladat?

Hogyan küldj hírlevelet?

Shopping Cart

Gyere, nézz körül a TUDÁSBÁZISBAN!

Less be az útmutatók zárt felületére

1 napig INGYEN...

* A FELFEDEZŐ előfizetésed az aktiválástól számított 24 órán belül használható, a zárt tartalmakhoz való hozzáférésed ezután megszűnik, de ha tetszik a tartalom, bármikor válthatsz WordPress Tudásbázis éves előfizetésre a folytatáshoz.