Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!
Author picture

Szia! Nagy Zsuzsi vagyok. Bejegyzéseimben a weboldalad / webáruházad működésével, fejlesztésével kapcsolatos információkat osztok meg Veled, de online marketing és cégarculati kérdésekben is igyekszem olyan értéket adni, amit fel tudsz használni saját vállalkozásod működésében is… Remélem, hogy hasznodra lehetek a tartalmakkal.

Mi okozhatja a weboldalad részleges vagy teljes leállását?

Minden weboldal tulajdonos rémálma, amikor látszólag egyik pillanatról a másikra a jól működő weboldala meghibásodik, vagy valamilyen fontos funkció nem akar működni rajta. Most néhány aktuális példát hoztam arra, hogy milyen körülmények okozhatják a weboldalad részleges vagy teljes leállását, és hogy miként lehet helyrehozni a hibát…

Előfordulhatnak természetesen olyan egyedi problémák is a weboldaladon, amelyekre nehezebb megoldást találni, de ha az alábbi hibajelenségek valamelyikével találkozol, akkor ezek legalább nem fognak borsot törni az orrod alá.

(Fontos tudni, hogy a legtöbb hiba javításához nem elég, hogy a weboldal admin felületéhez van hozzáférésed, szükséged lehet a tárhely hozzáférési információkra is.)

Gyakran a problémát egy bővítmény frissítés okozza.

Előfordul, hogy a hiba azonnal a bővítmény frissítése közben jelentkezik, de, ha a frissítési folyamat “rendben zajlik”, akkor is érdemes a bővítmények, sablon, WordPress verzió frissítése után “átlapozni” a weboldalt, hogy minden megfelelően jelenik-e meg, a weboldal fejléce, aloldalak/főoldal elrendezése, működnek-e az űrlapok, webshop esetén a rendelési folyamatot is érdemes időnként tesztelni, hogy ne egy vásárlói panaszlevélből derüljön ki, hogy a frissítés óta nem lehet kosárba tenni a terméket, vagy nem működik valamelyik fizetési/szállítási funkció.

Frissítés előtt mindenképp készíts biztonsági mentést a weboldalról, hogy szükség esetén vissza lehessen állítani az eredeti állapotot.

Biztonsági mentés készítéséhez használhatod az All-in-One WP Migration bővítményt.

Frissítés után, ha hibát észlelsz, és valószínűsíthető, hogy a hibát valamelyik bővítmény okozza, kapcsold ki a Bővítmények/Telepített bővítmények menüpont alatt egyesével azokat, amelyekre gyanakszol, és a shift+f5 billentyűkombinációval frissíts rá a weboldaladra, hogy lásd, megoldotta-e a problémát a kikapcsolás. 

Ha megtaláltad a “ludast”, és visszakapcsoláskor újra látható a hibajelenség, akkor valószínűleg a bővítmény okozza a kompatibilitási problémát, ebben az esetben érdemes keresni helyette egy másik, hasonló funkciókat ellátó bővítményt.

Ha a frissítés során teljesen hozzáférhetetlenné válna a weboldalad...

akkor FTP hozzáférésed segítségével a Total Commanderben (vagy a cPanel felületen a Fájlkezelő menüpontból indulva) ki tudod kapcsolni, inaktiválhatod az összes bővítményedet. Ehhez be kell lépned a weboldalad fájljaihoz (ezt általában a public_html mappában találod), és a wp-content/plugins mappát átnevezed (kétszer lassan belekattintasz, akkor tudod szerkeszteni) pl. egyszerűen teszel mellé egy kötőjelet így: plugins-

Total Commander / wp-content / plugins mappa

cPanel / Fájlkezelő

Ezután, ha a valamelyik bővítmény okozta a leállást, be tudsz majd lépni a wp-admin-ba. Ha bent vagy, vedd ki a plugins mappa mellől a kötőjelet a Total Commanderben (vagy a cPanel Fájlkezelőben) és folytasd a munkát a weboldal adminban, a bővítmények mind kikapcsolt állapotba kerülnek. Kapcsolgasd vissza egyesével a bővítményeket. Ha megvan a problémát okozó bővítmény, az a “legegyszerűbb”, ha törlöd és keresel helyette másikat.

Cache (gyorsítótárazó) bővítmények 

A cache bővítmények túlzott használata is káros lehet a weboldal funkciók megfelelő működésére.

Ne használj egynél több cache bővítményt! Kattints a Telepített bővítmények menüpontra, és ellenőrizd, hogy milyen gyorsító bővítményt használsz. Ha ezekből (Pl: WP Fastest Cache, W3 Total Cache, WP Rocket, WP Super Cache, Cache Enabler, WP-Optimize, LiteSpeed Cache, stb.) több is be van kapcsolva egyszerre, egyet hagyj meg, a többit kapcsold ki. Ez jó eséllyel meg fogja oldani a problémádat…

Ha nem vagy elégedett az oldalad betöltődési sebességével, keress másik gyorsító bővítményt, és ellenőrizd, hogy a weboldalad megfelelően van-e optimalizálva, és cseréld le a gyorsító bővítményedet. Próbáld ki ezt >>>

Adatvédelmi hiba

Ha SSL titkosítást használ a weboldalad, előfordulhat, hogy az alábbi hibaüzenet jelenik meg az oldal betöltődése helyett:

Ez akkor is előfordulhat, ha valamiért nem újult meg az oldalhoz tartozó SSL-tanúsítvány, de volt már olyan eset is, hogy az ssl titkosítást használó weboldal ugyanezt a hibát írta ki, és kiderült, hogy a tárhely ára nem volt kifizetve.

Itt is ellenőrizheted az SSL-tanúsítvány telepítésével kapcsolatos problémákat. Megbizonyosodhatsz arról, hogy megfelelően van-e telepítve, érvényes-e, megbízható, és nem ad semmilyen hibát egyik felhasználónak sem. https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html

Érdemes figyelni, hogy mikor jár le az ssl, mert ha nem újul meg magától, akkor manuálisan kell beállítani. A böngészőben a weboldalad neve melletti lakat ikonra kattintva meg tudod nézni a tanúsítvány érvényességének lejárati idejét a felugró felületen a ’Kapcsolat biztonságos’, azon belül pedig a ’Tanúsítvány érvényes’ linkre kattintva.

     

Az SSL tanúsítvány megújításához kérheted a tárhely szolgáltatód segítségét, de kezedbe is veheted az irányítást. A cPanel felületen jó esetben beadhatod az ssl tanúsítvány kérelmet így:

Lépj be a Cpanel kezelőfelületre. Keresd meg a Lets Encrypt SSL menüt a biztonság szekcióban. Ezután válaszd ki az alsó táblázatban a weboldaladat, és nyomj az +Issue szövegre. Ez jó eséllyel néhány perc alatt megoldja a problémát.

Ha szeretnéd, hogy domained folyamatosan megújítsa az SSL tanúsítványát lehetőséged van bekapcsolni Cpanelben az AUTO SSL módot. A Cpanel felületen keresd meg meg a Biztonság panelt, és nyissuk meg az SSL/TLS Status menüt, jelöld ki a kívánt domain nevet, és nyomj a Run AutoSSL gombra.

A PHP verzió frissítése is okozhat gondokat

1. “Úgy tűnik, hogy hiányzik a MySQL kiterjesztés a PHP telepítéséből, pedig arra a WordPressnek szüksége van.”
Ijesztő lehet, ha ez az üzenet fogad, és még a weboldalad admin felületére sem tudsz belépni. Ez a hibaüzenet akkor jelenik meg, ha a szolgáltató frissíti a legalacsonyabb php verziót, és a .htaccess fájlban még egy korábbi verzió szerepel.

Ha a WordPress oldalad ezt a hibát jelzi, az alábbi egyszerű lépéseket kell megtenni:

Lépj be a Cpanel felületre

Nyisd meg a Select PHP Options menüt

Nyomj a Kiegészítések menüpontra

– A megnyiló felületen pedig a Visszaállítás az alapértelmezettre gombra.

(erről az eredeti cikket itt találod: https://help.cweb.hu/tudasbazis/ugy-tunik-hogy-hianyzik-a-mysql-kiterjesztes/)

Ha az oldalad jelzi, hogy PHP verzió frissítésre van szükség

Akkor is lehetnek fennakadások a működésben, és tapasztalhatsz furcsa hibákat, ha nem megfelelő php verziót használ a weboldalad…

A PHP verzió frissítése pozitív hatással lehet a weboldalad teljesítményére. Érdemes ezért követni a php frissítéseket, és mindig legalább a minimálisan ajánlott verziót használni a weboldalon. A PHP frissítése általában nem okoz problémát, de nem garantált, hogy minden esetben problémamentes, ezért ajánlott a következő lépéseket megtenni:

Lépj be a cPanel felületre és frissítsd a PHP verziót! 

A cPanel felületen keresd meg a MultiPHP Manager menüpontot, jelöld ki a domained melletti rubrikát, amelyiknek a php verzióját növelni szeretnéd, és a legördülő menüből válaszd a megfelelő php verziót. A módosítás után nyomd meg az ’Alkalmazás’ gombot, és ellenőrizd a weboldaladat, hogy minden működik-e. Előfordulhat, hogy a php frissítése után az oldalad megáll, ilyenkor válts eggyel korábbi php verzióra, frissítsd a weboldaladat, és ellenőrizd újra, hogy minden rendben van-e

TIPP: Nem mindig a legeslegfrissebb PHP verziót érdemes használni. A weboldal által jelzett verzió elegendő akkor is, ha már van annál újabb is.

500 Internal Server Error

Ezt a hibát leggyakrabban a .htaccess fájlban lévő helytelen irányelvek okozzák. A konkrét hibajelentést az FTP felületen az error_log fájlban találod. A legtöbb esetben elegendő, ha eltávolítod a helytelen sort a .htaccess fájlból, ha nem vagy biztos magadban, inkább kérj segítséget.

Ha mégis belevágsz a probléma megoldásába, kipróbálhatod ezt:

  • Lépj be a weboldalad ftp felületére /pl. Total commander segítségével/, és keresd meg a .htaccess fájlt. Készíts egy másolatot belőle a számítógépedre (a biztonság kedvéért), aztán írd át a nevét (pl. erre: htaccess-old).

  • Ezután navigálj a weboldalad Vezérlőpultján a Beállítások/Közvetlen hivatkozások menüpontra. NE nyúlj semmihez, csak görgess lejjebb és kattins a Módosítások mentése gombra, így létrejön egy új, “tiszta” .htaccess fájl, és nagy valószínűséggel megoldódik az 500-as hiba is.

503-as hiba

Ez a hibakód azt jelzi, hogy a kiszolgáló nem áll készen a kérés kezelésére, a szerver átmenetileg nem érhető el túlterhelés vagy karbantartás miatt. Akkor is előfordulhat, ha túl sokszor, túl gyorsan kattintgatsz az oldalon. Ennél a hibajelenségnél általában megoldást jelent, ha vársz egy kicsit. Igyál egy kávét, teát, amikor visszaülsz a géphez, nyomj egy shift+f5 frissítést, és újra nekiállhatsz a munkának, de előtte nézz utána, mi okozhatta az 503-as hibát… >>>

A bővített tartalom megtekintéséhez LESS BE a TUDÁSBÁZIS zárt felületére,
vagy válaszd a WordPress Tudásbázis PRO előfizetést… 

Tudj meg többet >>> Kattints IDE

Tudj meg többet a témáról, lépj be! Még nem vagy a WordPress Tudásbázis Tagja? Regisztrálj INGYEN!

A bejegyzés bővített tartalma a WordPress Tudásbázis PRO előfizetők számára elérhető…
Szeretnél tovább olvasni? Kattints IDE

Belépés

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

A TUDÁSBÁZIS WordPress weboldaladhoz

minden infót tartalmaz, amire szükséged van...

MAI KEDVEZMÉNY:

%
Az akció lejárt! Boldog ÚJ ÉVET kívánok!

Találd meg a válaszokat a weboldaladdal kapcsolatban felmerülő kérdéseidre még ma!

Hogyan kezd bele?

Milyen egy jó tárhely?

Hogyan gyorsítsd a weboldaladat?

Hogyan javíts weboldalad keresőoptimalizálásán?

GDPR-barát az oldalad?

Hogyan teheted biztonságosabbá weboldaladat?

Hogyan küldj hírlevelet?

Shopping Cart

Gyere, nézz körül a TUDÁSBÁZISBAN!

Less be az útmutatók zárt felületére

1 napig INGYEN...

* A FELFEDEZŐ előfizetésed az aktiválástól számított 24 órán belül használható, a zárt tartalmakhoz való hozzáférésed ezután megszűnik, de ha tetszik a tartalom, bármikor válthatsz WordPress Tudásbázis éves előfizetésre a folytatáshoz.