Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!
Author picture

Szia! Nagy Zsuzsi vagyok. Bejegyzéseimben a weboldalad / webáruházad működésével, fejlesztésével kapcsolatos információkat osztok meg Veled, de online marketing és cégarculati kérdésekben is igyekszem olyan értéket adni, amit fel tudsz használni saját vállalkozásod működésében is… Remélem, hogy hasznodra lehetek a tartalmakkal.

Miért és hogyan keresőoptimalizáld a képeket a weboldaladon?

Miért érdemes a képeidet keresőoptimalizálni?

Erre a kérdésre egyértelmű a válasz:  mert a Google képkeresőjében való megjelenés is növelheti a weboldalad látogatottságát. Azért érdemes időt szánni arra, hogy jól optimalizáld a képeket, mert itt még akkor is képes lehetsz kattintásokat elérni, ha a weboldalad linkje nem szerepel a Google találati listájának első oldalán (a legjobb 10 találat között).

Hogyan találnak meg Téged a felhasználók a képkeresőben?

Google képkereső használata

Sok felhasználó először beír egy kulcsszót, vagy mondatot a Google Keresőbe, majd az oldal tetején lévő Képek fülre kattintva eléri a Google Képek eredményoldalát. Ha a képkeresés népszerű egy kulcsszónál, a Google a webes keresési eredmények között is megjeleníti a Képek oldal előnézetét. Az előnézet alján található Összes megtekintése lehetőségre kattintva pedig a felhasználók a Google Képek találataihoz jutnak.

A képre kattintva a felhasználó először egy előnézeti oldalra kerül, ahol a kép nagyobb változata és az oldal címének hosszabb változata mellett a „Felkeresés” gomb is megjelenik. A Felkeresés gombra kattintás után juthat a weboldalad egyik (a képet tartalmazó) oldalára.

Bár ez miatt a kettős kattintás miatt az átkattintási arány csökken(het) a webes kereséshez képest, de az átkattintás nagyban függ a felhasználó céljától is. Ha nem csak nézelődik, hanem konkrét célja van, pl. vásárolni szeretne, vagy valamilyen problémát megoldani, amire Te kínálod a megoldást, akkor tovább fog navigálni a weboldaladra, kattintani fog a weboldaladon használt, és a képkeresőben megjelenő képedre,  főleg, ha a kép alatti leírás egyértelmű üzenetet, kecsegtető ajánlatot tartalmaz számára.

Az internetes kereséshez hasonlóan a képtalálatok rangsorolásra kerülnek. A rangsor balról jobbra, majd fentről lefelé halad. Lefelé görgetve az első 1000 képtalálat jelenik meg. Egy figyelemfelkeltő, találó képpel rábírhatod a felhasználókat, hogy kattintsanak, akkor is, ha nem az első néhány sorban jelenik meg a képed.

Hogyan ellenőrizd, hogy melyik képeidre kattintanak a felhasználók?

Ha van a weboldaladhoz Google Search Console hozzáférésed, akkor ennek segítségével ellenőrizheted, hogy a képkeresés irányít-e forgalmat a weboldaladra.

Weboldal képek teljesítményének ellenőrzése a Search Console-ban

A Teljesítmény jelentésben ki lehet választani a képeket is, mint keresési típus, és megnézheted, hogy melyik képek jelentek meg a felhasználóknak, és melyek azok, amelyekre kattintva a weboldaladra érkeztek.

Mit mond a Google a képek keresőoptimalizálásáról?

A Google részletes útmutatást ad a képek formázásához és weboldalon való megjelenítéséhez. Ezek az irányelvek a Search Engine Lightening Talks (angol nyelvű) videójában is szerepelnek: https://youtu.be/SfC27XgelgE

Hogyan és milyen képeket használj a weboldaladon?

  • A Google Képkereső a BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP és SVG formátumú képeket támogatja.
  • A képek tartalma illeszkedjen az adott oldal tartalmához, és lehetőleg jó minőségű saját fotó, vagy olyan egyedi grafika legyen, ami értéket ad az oldalnak. A máshol már használt képeknek (pl. stock fotók) kevesebb az esélye arra, hogy megjelenjenek a Google Képek oldalon.
  • Figyelj a minőségi tartalomra! A Google figyelembe veszi az oldal tartalmát is a képek rangsorolásánál, a jó tartalom tehát ugyanolyan fontos, mint a képek vizuális megjelenése.
  • Használj kiemelt képeket az oldalaidon, amelyek kattintásra ösztönzik a felhasználót, amikor a Google keresőben megjelenik. Próbálj meg olyan kiemelt képet választani vagy készíteni az aloldalakhoz, ami vonzó lehet a felhasználó számára.

  • A Google képkeresőben a képek alatt annak az aloldaladnak, vagy bejegyzésednek, esetleg termék oldaladnak a címe jelenik meg, amelyben az adott kép szerepel. Használj találó oldalcímeket és címsorokat, amivel kattintásra ösztönzöd a felhasználót!
  • Jó, ha tudod, hogy a képeken használt beágyazott szöveget a keresőmotorok nem tudják „elolvasni”, nem tudják beazonosítani a tartalmát. Fontos, hogy mindenképp írj helyettesítő szöveget is (alt text) a weboldaladon használt képeidhez!

Helyettesítő szöveg - alt-text használata

  • A kép helyettesítő szövegének megírásakor összpontosíts hasznos, információban gazdag tartalom létrehozására. Legyen lényegre törő, utaljon a képen látható tartalomra, szerepeljenek benne a kulcsszavak, kifejezések, amire a felhasználók kereshetnek, de azért ne legyen tele zsúfolva sem kulcsszavakkal, mert negatív felhasználói élményt eredményez, és azt okozhatja, hogy weboldalt spamnek tekintik.
  • Bejegyzés készítésekor igyekezz a képetket a hozzájuk kapcsolódó szövegek közelében megjeleníteni, az oldal legfontosabb képét pedig, ha lehetséges, az oldal tetején helyezd el.
  • A Google a képek URL elérési útját és fájlnevét is használja a képek jobb megértéséhez. Pl. a fenti képernyőfotón látható fájlnév (weblapozz-kezikonyv.jpg) jobb, mint az IMG0123.jpg + Ha az oldal nyelve magyar, akkor a magyar fájlneveket részesítsd előnyben.
  • A képek mérete befolyásolja weboldalad betöltődési sebességét, a sebesség pedig a Google keresőben való megjelenést, ezért fontos, hogy webre optimalizáld a képek fájlméretét. Erre használhatod pl. a tinypng.com oldalt.

(A képek optimalizálásáról és weboldal gyorsításról további fontos információkat találsz a Kézikönyved WordPress weboldaladhoz című kiadványban.)

Érdemes átgondolni, hogy a felhasználók használják-e a Google képkeresőt a Te témakörödben, és ha igen, akkor mit szeretnél elérni a képeiddel, miután indexelte a Google? DE… még, ha úgy is gondolod, hogy kevésbé jellemző, hogy az oldalad látogatói a képkeresőn keresztül fognak a weboldaladra érkezni, a fenti információk alaján a képeid keresőoptimalizálását gyorsan és egyszerűen elvégezheted és így esélyt adhatsz magadnak a Google képkeresőben való megjelenésre és a weboldalad látogatottságának növelésére.

 

A bővített tartalom megtekintéséhez LESS BE a TUDÁSBÁZIS zárt felületére,
vagy válaszd a WordPress Tudásbázis PRO előfizetést… 

Tudj meg többet >>> Kattints IDE

Tudj meg többet a témáról, lépj be! Még nem vagy a WordPress Tudásbázis Tagja? Regisztrálj INGYEN!

A bejegyzés bővített tartalma a WordPress Tudásbázis PRO előfizetők számára elérhető…
Szeretnél tovább olvasni? Kattints IDE

Belépés

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

A TUDÁSBÁZIS WordPress weboldaladhoz

minden infót tartalmaz, amire szükséged van...

MAI KEDVEZMÉNY:

%
Az akció lejárt! Boldog ÚJ ÉVET kívánok!

Találd meg a válaszokat a weboldaladdal kapcsolatban felmerülő kérdéseidre még ma!

Hogyan kezd bele?

Milyen egy jó tárhely?

Hogyan gyorsítsd a weboldaladat?

Hogyan javíts weboldalad keresőoptimalizálásán?

GDPR-barát az oldalad?

Hogyan teheted biztonságosabbá weboldaladat?

Hogyan küldj hírlevelet?

Shopping Cart

Gyere, nézz körül a TUDÁSBÁZISBAN!

Less be az útmutatók zárt felületére

1 napig INGYEN...

* A FELFEDEZŐ előfizetésed az aktiválástól számított 24 órán belül használható, a zárt tartalmakhoz való hozzáférésed ezután megszűnik, de ha tetszik a tartalom, bármikor válthatsz WordPress Tudásbázis éves előfizetésre a folytatáshoz.