Színek hatása a weboldal látogatójára

Hogyan befolyásolhatod az oldalad látogatóinak érzéseit, döntéseit a színekkel, amiket használsz?

Ahhoz, hogy a weboldalad a megfelelő hatást érje el, és az oldal látogatói már az első másodpercben el tudják dönteni, hogy megfelelő helyen járnak-e, tudatosan kell használnod a színeket. 

Minden szín különböző érzelmeket és észleléseket eredményez, ezért a színek megfelelő használata alapvető fontosságú.

Jó munkát!

Miért olyan fontos, hogy a megfelelő színeket használjuk?

A színek kiválasztása a legfontosabb, hogy alátámaszd az üzenetet, amit közölni szeretnél, vagy az érzelmeket, amelyeket szeretnél vele kiváltani.

Az ember 90 másodpercen belül döntést hoz egy személyről, termékről vagy a környezetéről. A döntést 90% -ban a színek befolyásolják!

A fogyasztók 85% -a úgy érzi, hogy a szín az elsődleges tényező a termék kiválasztásakor

A vásárlás ösztönzés legfontosabb részét a vizuális elemek adják! A fogyasztók számára a termék megvásárlásakor a látvány a legfontosabb!

Az emberek 93%-a…

a vizuális hatások alapján hozza meg döntéseit! 

Néhány példa a színek észlelésére

A kék nyugalmat, megbízhatóságot sugall,  a sötétebb árnyalatok a stabilitás üzenetét közvetítik. A pénzügyi szolgáltatások esetén és egészségügyi területen használják előszeretettel.

Marketing üzenet: Tudatosság, csúcstechnológiájú termékek.

A piros izgalmat, energiát, szenvedélyt és bátorságot idéz elő, és gyakran használják a sport-, szórakoztató- és élelmiszeripari vállalatok.

Marketinghasználat: az étvágy ösztönzésére szolgál az élelmiszeriparban
Látványos szín – figyelem felkeltésre alkalmas. Impulzus vásárlókat meg lehet célozni ezzel a színnel.

A fekete 
Exkluzivitást, kifinomultságot, időtlenséget és erőt sugall. Technológiai területen, luxus cikkek, designer márkák megjelenésénél jellemző a használata.

Teljesítmény színekkel párosítva – például pirossal, naranccsal vagy sárgával – még erőteljesebbé válik az üzenet.

A zöld
Az egészség, a frissesség és a nyugalom érzését sugallja, és nagyszerűen használható a wellness-szel kapcsolatos termékek, szolgáltatások megjelenítésére, emellett az oktatás és a kertészetre, természetre  összpontosító vállalkozások számára.

A zöld szín e legkellemesebb a szem számára, az üzletekben pihentető környezetet hozzon létre.

Az ökológiai tudatosság kommunikálására is használják.

Sárga
Az optimizmus és a pozitivitás kommunikálására szolgál. A kreatív gondolatok és energia ösztönzésére használják.

A fényes árnyalatok megragadják a fogyasztók figyelmét. A szórakozás és a boldogság jelzésére használják.

Narancs
Talán Neked is a lelkesedés, boldogság, erő, egészség, szórakozás fogalmak jutnak először eszedbe a narancs szín láttán…

A marketingben a szórakozás és a játékosság kommunikálására szolgál ez a szín, a mentális aktivitás ösztönzésére.
A fényes árnyalatok agresszívabbak és cselekvésre hívnak.

A világosabb árnyalatok használatával egy értékesebb szolgáltatás vagy termék üzenetét  sugallhatjuk.

Rózsaszín / pink
Érzékenységet, érzelemgazdagságot sugall, szimpátiát ösztönző hatású szín.
Nagyrészt nőies márkák előszeretettel használt színe, de nem feltétlenül kell ilyen módon beskatulyázni. Vegyük például a T-mobile brand-et. Itt a T-betű merész magentája nem nőies hatású, viszont energikusságával kiemelkedik a “tömegből” 🙂

Lila
Előkelő, rejtélyes szín, mely bölcsességet, kreativitást sugall. Ipari területen, az egészségügyben és pénzügyi finanszírozás területén is használatos. Életkortól és nemtől függően más-más célzatú üzenetet közölhetünk vele.

A lila színben az ingerlő piros és nyugodt kék egyensúlyban van, mindkét alszín jellemzőit magáénak tudhatja. (2018-ban az év színe volt)

Barna
Természetesség, egyszerűség, tartósság. A mezőgazdaságban, élelmiszer iparban is használatos.

Üzenete: egészséges és megbízható.

Fekete helyett is szívesen használják, így az összhatás kevésbé lesz erőteljes. Lehet kombinálni a zölddel is, amivel a környezettudatosságra is utalhatunk.

Fehér
Érzelmi tisztaság, egyszerűség, tökéletesség jut eszünkbe a fehér színről. Csúcstechnológiai termékek, alacsony zsírtartalmú élelmiszerek megjelenéséhez is használják.

Erős, kifinomult márka üzenetét adhatja.

A fentiek alapján egyúttal átgondolhatod azt is, hogy a vállalkozásod arculati elemeihez a megfelelő színeket használod-e, elég következetesen használod-e a márkád színeit…

A tudásanyaghoz felhasználtam: http://blog.bagsandbowsonline.com/infographic-boost-brands-image-using-right-colors/

Úgy érzed, nincs érzéked a megfelelő színek kiválasztásához? Akkor inspirálódj egy kicsit …

Nézd meg a videót

Egy kis inspiráció a színekről, és egy tipp: állítsd át a feliratot magyarra alul a beállítások (fogaskerék) ikonra kattintva:

Köszönöm, hogy végigolvastad :)

Ha tetszett (vagy valamiért nem tetszett) a bejegyzés, oszd meg velem a véleményedet (név nélkül)

Jó munkát kívánok :)

Zsuzsi

Van kérdésed, amire nem találod a választ? Küldj be egy témát, amiről olvasni szeretnél, kattints a gombra!

Elektronikus Kézikönyv WordPress weboldaladhoz

Szerző: Nagy Zsuzsi

“6 éve egyéni vállalkozó Webdesigner és grafikusként, több mint 10 év szakmai tapasztalattal, és gyakorlattal a hátam mögött a WordPress weboldaladdal kapcsolatos tudnivalók legjavát belegyúrtam ebbe az elektronikus kiadványba…”

Weblapozz Otthon Könnyedén
0 oldal
1 témakör
5/5
2,394 Ratings
Google Reviews
Használd a kézikönyvet WordPress weboldaladhoz

Találd meg a válaszokat a weboldaladdal kapcsolatban felmerülő kérdéseidre még ma!

Milyen egy jó tárhely?

Hogyan gyorsítsd a weboldaladat?

Hogyan javítsd a weboldalad SEO-ját?

GDPR-barát az oldalad?

Hogyan teheted biztonságosabbá weboldaladat?

Hogyan küldj hírlevelet?

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!
WordPress kézikönyv vásárlás

A KÉZIKÖNYVED WordPress weboldaladhoz

minden infót tartalmaz, amire szükséged van...

A kézikönyv ára: 24990 Ft

Iratkozz fel hírlevélre!

Legyen naprakész a WordPress weboldalad!

Újdonságok, beállítások, hasznos tippek >>>

+ Válaszokat kaphatsz egyedi kérdéseidre is!

WordPress kézikönyv hírlevél

Legyen a Tiéd kedvezőbb áron!

A KÉZIKÖNYVED WordPress weboldaladhoz

Iratkozz fel hírlevélre!

Júliusban 20% kedvezményre jogosító kupon kódért >>>

WordPress kézikönyv hírlevél
Shopping Cart
fel