Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!
Author picture

Szia! Nagy Zsuzsi vagyok. Bejegyzéseimben a weboldalad / webáruházad működésével, fejlesztésével kapcsolatos információkat osztok meg Veled, de online marketing és cégarculati kérdésekben is igyekszem olyan értéket adni, amit fel tudsz használni saját vállalkozásod működésében is… Remélem, hogy hasznodra lehetek a tartalmakkal.

Színek hatása a weboldal látogatójára

Hogyan befolyásolhatod az oldalad látogatóinak érzéseit, döntéseit a színekkel, amiket használsz?

Ahhoz, hogy a weboldalad a megfelelő hatást érje el, és az oldal látogatói már az első másodpercben el tudják dönteni, hogy megfelelő helyen járnak-e, tudatosan kell használnod a színeket. 

Minden szín különböző érzelmeket és észleléseket eredményez, ezért a színek megfelelő használata alapvető fontosságú.

Jó munkát!

Miért olyan fontos, hogy a megfelelő színeket használjuk?

A színek kiválasztása a legfontosabb, hogy alátámaszd az üzenetet, amit közölni szeretnél, vagy az érzelmeket, amelyeket szeretnél vele kiváltani.

Az ember 90 másodpercen belül döntést hoz egy személyről, termékről vagy a környezetéről. A döntést 90% -ban a színek befolyásolják!

A fogyasztók 85% -a úgy érzi, hogy a szín az elsődleges tényező a termék kiválasztásakor

A vásárlás ösztönzés legfontosabb részét a vizuális elemek adják! A fogyasztók számára a termék megvásárlásakor a látvány a legfontosabb!

Az emberek 93%-a…

a vizuális hatások alapján hozza meg döntéseit! 

Néhány példa a színek észlelésére

A kék nyugalmat, megbízhatóságot sugall,  a sötétebb árnyalatok a stabilitás üzenetét közvetítik. A pénzügyi szolgáltatások esetén és egészségügyi területen használják előszeretettel.

Marketing üzenet: Tudatosság, csúcstechnológiájú termékek.

A piros izgalmat, energiát, szenvedélyt és bátorságot idéz elő, és gyakran használják a sport-, szórakoztató- és élelmiszeripari vállalatok.

Marketinghasználat: az étvágy ösztönzésére szolgál az élelmiszeriparban
Látványos szín – figyelem felkeltésre alkalmas. Impulzus vásárlókat meg lehet célozni ezzel a színnel.

A fekete 
Exkluzivitást, kifinomultságot, időtlenséget és erőt sugall. Technológiai területen, luxus cikkek, designer márkák megjelenésénél jellemző a használata.

Teljesítmény színekkel párosítva – például pirossal, naranccsal vagy sárgával – még erőteljesebbé válik az üzenet.

A zöld
Az egészség, a frissesség és a nyugalom érzését sugallja, és nagyszerűen használható a wellness-szel kapcsolatos termékek, szolgáltatások megjelenítésére, emellett az oktatás és a kertészetre, természetre  összpontosító vállalkozások számára.

A zöld szín e legkellemesebb a szem számára, az üzletekben pihentető környezetet hozzon létre.

Az ökológiai tudatosság kommunikálására is használják.

Sárga
Az optimizmus és a pozitivitás kommunikálására szolgál. A kreatív gondolatok és energia ösztönzésére használják.

A fényes árnyalatok megragadják a fogyasztók figyelmét. A szórakozás és a boldogság jelzésére használják.

Narancs
Talán Neked is a lelkesedés, boldogság, erő, egészség, szórakozás fogalmak jutnak először eszedbe a narancs szín láttán…

A marketingben a szórakozás és a játékosság kommunikálására szolgál ez a szín, a mentális aktivitás ösztönzésére.
A fényes árnyalatok agresszívabbak és cselekvésre hívnak.

A világosabb árnyalatok használatával egy értékesebb szolgáltatás vagy termék üzenetét  sugallhatjuk.

Rózsaszín / pink
Érzékenységet, érzelemgazdagságot sugall, szimpátiát ösztönző hatású szín.
Nagyrészt nőies márkák előszeretettel használt színe, de nem feltétlenül kell ilyen módon beskatulyázni. Vegyük például a T-mobile brand-et. Itt a T-betű merész magentája nem nőies hatású, viszont energikusságával kiemelkedik a “tömegből” 🙂

Lila
Előkelő, rejtélyes szín, mely bölcsességet, kreativitást sugall. Ipari területen, az egészségügyben és pénzügyi finanszírozás területén is használatos. Életkortól és nemtől függően más-más célzatú üzenetet közölhetünk vele.

A lila színben az ingerlő piros és nyugodt kék egyensúlyban van, mindkét alszín jellemzőit magáénak tudhatja. (2018-ban az év színe volt)

Barna
Természetesség, egyszerűség, tartósság. A mezőgazdaságban, élelmiszer iparban is használatos.

Üzenete: egészséges és megbízható.

Fekete helyett is szívesen használják, így az összhatás kevésbé lesz erőteljes. Lehet kombinálni a zölddel is, amivel a környezettudatosságra is utalhatunk.

Fehér
Érzelmi tisztaság, egyszerűség, tökéletesség jut eszünkbe a fehér színről. Csúcstechnológiai termékek, alacsony zsírtartalmú élelmiszerek megjelenéséhez is használják.

Erős, kifinomult márka üzenetét adhatja.

A fentiek alapján egyúttal átgondolhatod azt is, hogy a vállalkozásod arculati elemeihez a megfelelő színeket használod-e, elég következetesen használod-e a márkád színeit…

A tudásanyaghoz felhasználtam: http://blog.bagsandbowsonline.com/infographic-boost-brands-image-using-right-colors/

Úgy érzed, nincs érzéked a megfelelő színek kiválasztásához? Akkor inspirálódj egy kicsit …

Nézd meg a videót

Egy kis inspiráció a színekről, és egy tipp: állítsd át a feliratot magyarra alul a beállítások (fogaskerék) ikonra kattintva:

A bővített tartalom megtekintéséhez LESS BE a TUDÁSBÁZIS zárt felületére,
vagy válaszd a WordPress Tudásbázis PRO előfizetést… 

Tudj meg többet >>> Kattints IDE

Tudj meg többet a témáról, lépj be! Még nem vagy a WordPress Tudásbázis Tagja? Regisztrálj INGYEN!

A bejegyzés bővített tartalma a WordPress Tudásbázis PRO előfizetők számára elérhető…
Szeretnél tovább olvasni? Kattints IDE

Belépés

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

Vedd kezedbe a weboldalad irányítását!

A TUDÁSBÁZIS WordPress weboldaladhoz

minden infót tartalmaz, amire szükséged van...

MAI KEDVEZMÉNY:

%
Az akció lejárt! Boldog ÚJ ÉVET kívánok!

Találd meg a válaszokat a weboldaladdal kapcsolatban felmerülő kérdéseidre még ma!

Hogyan kezd bele?

Milyen egy jó tárhely?

Hogyan gyorsítsd a weboldaladat?

Hogyan javíts weboldalad keresőoptimalizálásán?

GDPR-barát az oldalad?

Hogyan teheted biztonságosabbá weboldaladat?

Hogyan küldj hírlevelet?

Shopping Cart

Gyere, nézz körül a TUDÁSBÁZISBAN!

Less be az útmutatók zárt felületére

1 napig INGYEN...

* A FELFEDEZŐ előfizetésed az aktiválástól számított 24 órán belül használható, a zárt tartalmakhoz való hozzáférésed ezután megszűnik, de ha tetszik a tartalom, bármikor válthatsz WordPress Tudásbázis éves előfizetésre a folytatáshoz.