Hogyan befolyásolhatod az oldalad látogatóinak érzéseit, döntéseit a színekkel, amiket használsz?
Ahhoz, hogy a weboldalad a megfelelő hatást érje el, és az oldal látogatói már az első másodpercben el tudják dönteni, hogy megfelelő helyen járnak-e, tudatosan kell használnod a színeket.
Minden szín különböző érzelmeket és észleléseket eredményez, ezért a színek megfelelő használata alapvető fontosságú.
Jó munkát!
Miért olyan fontos, hogy a megfelelő színeket használjuk?
A színek kiválasztása a legfontosabb, hogy alátámaszd az üzenetet, amit közölni szeretnél, vagy az érzelmeket, amelyeket szeretnél vele kiváltani.
Az ember 90 másodpercen belül döntést hoz egy személyről, termékről vagy a környezetéről. A döntést 90% -ban a színek befolyásolják!
A fogyasztók 85% -a úgy érzi, hogy a szín az elsődleges tényező a termék kiválasztásakor
Az emberek 93%-a…
a vizuális hatások alapján hozza meg döntéseit!
Néhány példa a színek észlelésére
A kék nyugalmat, megbízhatóságot sugall, a sötétebb árnyalatok a stabilitás üzenetét közvetítik. A pénzügyi szolgáltatások esetén és egészségügyi területen használják előszeretettel.
Marketing üzenet: Tudatosság, csúcstechnológiájú termékek.
A piros izgalmat, energiát, szenvedélyt és bátorságot idéz elő, és gyakran használják a sport-, szórakoztató- és élelmiszeripari vállalatok.
Marketinghasználat: az étvágy ösztönzésére szolgál az élelmiszeriparban
Látványos szín – figyelem felkeltésre alkalmas. Impulzus vásárlókat meg lehet célozni ezzel a színnel.
A fekete
Exkluzivitást, kifinomultságot, időtlenséget és erőt sugall. Technológiai területen, luxus cikkek, designer márkák megjelenésénél jellemző a használata.
Teljesítmény színekkel párosítva – például pirossal, naranccsal vagy sárgával – még erőteljesebbé válik az üzenet.
A zöld
Az egészség, a frissesség és a nyugalom érzését sugallja, és nagyszerűen használható a wellness-szel kapcsolatos termékek, szolgáltatások megjelenítésére, emellett az oktatás és a kertészetre, természetre összpontosító vállalkozások számára.
A zöld szín e legkellemesebb a szem számára, az üzletekben pihentető környezetet hozzon létre.
Az ökológiai tudatosság kommunikálására is használják.
Sárga
Az optimizmus és a pozitivitás kommunikálására szolgál. A kreatív gondolatok és energia ösztönzésére használják.
A fényes árnyalatok megragadják a fogyasztók figyelmét. A szórakozás és a boldogság jelzésére használják.
Narancs
Talán Neked is a lelkesedés, boldogság, erő, egészség, szórakozás fogalmak jutnak először eszedbe a narancs szín láttán…
A marketingben a szórakozás és a játékosság kommunikálására szolgál ez a szín, a mentális aktivitás ösztönzésére.
A fényes árnyalatok agresszívabbak és cselekvésre hívnak.
A világosabb árnyalatok használatával egy értékesebb szolgáltatás vagy termék üzenetét sugallhatjuk.
Rózsaszín / pink
Érzékenységet, érzelemgazdagságot sugall, szimpátiát ösztönző hatású szín.
Nagyrészt nőies márkák előszeretettel használt színe, de nem feltétlenül kell ilyen módon beskatulyázni. Vegyük például a T-mobile brand-et. Itt a T-betű merész magentája nem nőies hatású, viszont energikusságával kiemelkedik a “tömegből” 🙂
Lila
Előkelő, rejtélyes szín, mely bölcsességet, kreativitást sugall. Ipari területen, az egészségügyben és pénzügyi finanszírozás területén is használatos. Életkortól és nemtől függően más-más célzatú üzenetet közölhetünk vele.
A lila színben az ingerlő piros és nyugodt kék egyensúlyban van, mindkét alszín jellemzőit magáénak tudhatja. (2018-ban az év színe volt)
Barna
Természetesség, egyszerűség, tartósság. A mezőgazdaságban, élelmiszer iparban is használatos.
Üzenete: egészséges és megbízható.
Fekete helyett is szívesen használják, így az összhatás kevésbé lesz erőteljes. Lehet kombinálni a zölddel is, amivel a környezettudatosságra is utalhatunk.
Fehér
Érzelmi tisztaság, egyszerűség, tökéletesség jut eszünkbe a fehér színről. Csúcstechnológiai termékek, alacsony zsírtartalmú élelmiszerek megjelenéséhez is használják.
Erős, kifinomult márka üzenetét adhatja.
A fentiek alapján egyúttal átgondolhatod azt is, hogy a vállalkozásod arculati elemeihez a megfelelő színeket használod-e, elég következetesen használod-e a márkád színeit…
A tudásanyaghoz felhasználtam: http://blog.bagsandbowsonline.com/infographic-boost-brands-image-using-right-colors/
Úgy érzed, nincs érzéked a megfelelő színek kiválasztásához? Akkor inspirálódj egy kicsit …