Felhasználók kezelése
A Felhasználók menüpont alatt lehetőséged van a weboldalad meglévő felhasználóinak kezelésére, szerkesztésre, törlésére, új felhasználók hozzáadására. A felhasználókhoz különböző jogosultságokat tudsz hozzárendelni, így jól szabályozhatod, hogy ki mit tehet, és mihez férhet hozzá a weboldaladon. (Az alábbi műveletekhez úgy veszem, hogy a saját weboldaladhoz van teljes körű, adminisztrátori hozzáférésed.)
A meglévő felhasználók számát és listáját a Felhasználók menü Összes felhasználó pontja alatt találod. A listában alapértelmezett beállítás esetén láthatjuk a felhasználónevet, a teljes nevet, az e-mail címet, a szerepkört és a felhasználó által írt bejegyzések számát…
Az összes felhasználó pontban Csoportműveletek végrehajtására is lehetőség van, itt a felhasználók végleges törlése és a jelszavak alaphelyzetbe állítása és kiküldése lehetőség között tudsz választani.
A Csoportműveletek legördülő menü mellett található a Szerepkör-váltás legördülő menü, ami hasonlóan működik a csoportműveletekhez: egyszerre módosíthatod több felhasználó szerepkörét.
Felhasználói szerepkörök
A felhasználókat alapértelmezett beállítás szerint 5 féle szerepkörbe sorolhatod: Adminisztrátor, Szerkesztő, Szerző, Közreműködő, Feliratkozó. Webáruház esetén a Vásárló és Boltkezelő (Shop manager) szerepkör is megjelenik…
- A WordPress telepítésekor elsőként létrehozott felhasználó Adminisztrátor szerepkörrel rendelkezik, az oldalon belül minden adminisztrációs lehetőséghez hozzáfér.
- A Szerkesztő az oldalon megjelenő összes bejegyzést szerkesztheti, beleértve a más felhasználók által írottakat is.
- A Szerző kizárólag a saját bejegyzéseit szerkesztheti és publikálhatja, míg a Közreműködő írhat bejegyzéseket, de nem publikálhat, azokat csak egy szerkesztő vagy adminisztrátor teheti közzé.
- Végül pedig a Feliratkozó csak a saját személyes adatait szerkesztheti az oldalon, bejegyzéseket nem írhat. Az oldalon regisztráló új felhasználók alapértelmezett beállítás szerint automatikusan ezt a szerepkört kapják.
További szerepkörök létrehozására is kínál megoldást pl. a Profile Builder bővítmény.
A felhasználók szerepkör szerinti keresésére a felhasználók listája feletti hivatkozásokat használhatod, de egy konkrét felhasználó megtalálására a kereső mezőt is használhatod.
A jobb felső részen található ’Mit lássunk?’ gombra kattintva módosíthatod, hogy melyik mezők jelenjenek meg a listában és meghatározhatod, hogy egyszerre hány felhasználó legyen látható a lista egy oldalán.
Felhasználó módosítása
A weboldaladon regisztrált felhasználók adatait a Felhasználók / Összes felhasználó oldalon a listában található Felhasználónévre vagy alatta a Szerkesztés hivatkozásra kattintva módosíthatod. A Felhasználó módosítása képernyőn az alábbi beállítási lehetőségeket találod: a Személyes beállításokat, Név, Kapcsolati adatokat, Bemutatkozást és a Felhasználói fiók kezelését.
A Személyes beállítások kategórián belül én egy dolgon szoktam módosítani a saját adatlapomon. Kikapcsolom az eszköztár mutatása az oldal megtekintésekor „lehetőséget”. Így eltűnik a weboldalam felett állandóan látható szürke sáv. Jobban szeretem, ha ez nem zavarja weboldal látványát.
A Név kategórián belül láthatjuk a felhasználónevet, a szerepkört, a keresztnevet, a családi nevet, a becenevet és a nyilvánosan megjelenő nevet. A Felhasználónév az a név, amivel a felhasználó bejelentkezik az oldalra, utólag nem módosítható. A Keresztnév és a Családi megadása nem kötelező, a becenév megadása viszont igen, és alapértelmezetten a rendszer a felhasználónevedet jeleníti meg ebben a sorban.
HASZNOS!!! Add meg a becenevedet, és a Nyilvánosan megjelenő név melletti legördülő menüben válaszd ki ezt, így a felhasználóneved helyett a beceneved fog megjelenni! (Ennek legfőbb előnye, hogy javítod az admin felület biztonságát, mert a Felhasználóneved a nyilvánosság (és a hackerek) előtt rejtve marad).
A Kapcsolati adatok kategóriába kerül a felhasználó e-mail címe és weboldalának elérhetősége. Ezek közül csak az Email cím megadása kötelező.
A Bemutatkozás kategórián belül egy szövegdobozba szabadon írhat magáról a felhasználó egy pár mondatos bemutatkozó szöveget.
A Felhasználói fiók kezelése kategóriában lehet módosítani a felhasználó jelszavát. Adminisztrátorként itt tudsz új jelszót adni akár más felhasználónak is. Erre akkor lehet szükség, ha a felhasználó elfelejti a saját jelszavát, és valamilyen okból a jelszó-emlékeztető nem működik. A módosítások elvégzése után kattints a képernyő alján a Felhasználó módosítása gombra.
Új felhasználó hozzáadása
Adminisztrátorként létrehozhatsz új felhasználókat a Felhasználók menü Új hozzáadása pontja segítségével.
Új felhasználó létrehozásakor kötelező megadni a Felhasználó nevet, az E-mail-címet és a Jelszót.
Ezek mellett megadható még a Keresztnév, a Családi név és a Honlap. Engedélyezheted a megadott jelszó e-mailben történő elküldését a Jelszó küldése e-mailben az új felhasználónak melletti kis négyzet kipipálásával, és kiválaszthatod az új felhasználó szerepkörét, végül kattints az Új felhasználó hozzáadása gombra.
Saját adatok szerkesztése / módosítása
A Felhasználók menü Adatlap pontja alatt a saját adataidat módosíthatod.
A felhasználónevet nem lehet módosítani, az email-cím módosítása esetén pedig egy automatikus megerősítő e-mail kerül kiküldésre az új email-címre, a módosítás a megerősítő linkre kattintás után lesz végleges.