Weboldalad sikere a felhasználói élménytől függ. Ez nem azt jelenti, hogy tele kell zsúfolni mindenféle csilli-villi, habos-babos bővítménnyel. Érdemes szem előtt tartani, hogy ne tölts fel felesleges elemet, ami a teljesítmény, vagy a weboldal sebesség rovására mehet. A felhasználói élményt sok tényező befolyásolja. Néhány beállítással már most javíthatsz az oldaladon…
Milyen elemekkel javíthatod a felhasználói élményt?
Nem elég, hogy tudod, az általad kínált termék/szolgáltatás hasznos és értékes a weboldalad látogatója számára, sok olyan tényező van, amivel elő kell segítened a látogatóból vásárlóvá válás folyamatát…
Ügyelj az oldalad használhatóságára!
- Fontos, hogy a weboldalad tartalma minden eszközön megfelelően jelenjen meg. A Te oldalad mobilbarát? Teszteld le itt: https://search.google.com/test/mobile-friendly
- Az oldal betöltődési sebességén nagyon sok múlik, másodpercek alatt rengeteg ügyfelet veszíthetsz. Teszteld a weboldaladat: https://pagespeed.web.dev/ Nem elég gyors az oldalad? Próbáld ki ezt!
- A mobilbarát megjelenésen és gyors betöltődésen túl fontos, hogy egyszerűen áttekinthető, könnyen navigálható legyen az oldalad, ha szükséges, el kell helyezni keresőmezőt, vagy bállíthatsz egy összetettebb, részletesebb főmenüt, például a Max Mega Menu segítségével, ahonnan a felhasználó közvetlenül elérheti a keresett tartalmakat.
Fordíts figyelmet a weboldal megtalálhatóságára!
- Nem elég a jól megírt tartalom, a keresőoptimalizálási beállítások nélkül a keresőrobotok “sötétben tapogatóznak” az oldaladon. A SEOPress bővítménnyel például könnyen elvégezheted a szükséges beállításokat, és az oldalad előrébb kerülhet a Google keresőben.
Legyen biztosítva az elérhetőséged!
- Az elérhetőség egyrészt az oldalad elérhetőségére vonatkozik, megfelelő tárhely szolgáltató kiválasztásával biztosítsd a weboldalad stabilitását, folyamatos elérhetőségét.
- Másik fontos tényező a kapcsolatfelvételi lehetőség. Legyen egy telefonszám, e-mail-cím, ahol az oldal látogatója kérdés esetén felkereshet. Valószínűleg nem fognak éjjel-nappal zaklatni, de írd ki, hogy milyen napszakban elréhető a telefonos ügyfélszolgálat, és milyen hamar válaszolsz az e-mailben küldött levelekre. Semmiképp ne hagyd kétségek között azt, aki fel szeretné venni Veled a kapcsolatot. Egy “üres” kapcsolati oldallal, amin csak egy űrlap szerepel már búcsút is inthetsz a potenciális vásárlódnak.
Legyél hiteles!
- Sokat lendíthet az eladásokon, ha valós véleményeket, termék értékeléseket is megjelenítesz a weboldalon. Kérd meg a vásárlóidat, mertrendelőidet, hogy értékeljék a termékedet, szolgáltatásodat. MailPoet hírlevélküldő bővítmény segítségével például beállíthatod, hogy a vásárlás után automatikus levél menjen ki a vevőnek, amiben akár egy következő vásárlásra szóló kedvemény kupont is felajánlhatsz az értékelésért cserébe.
- A vélemények megjelenítésére pedig használhatod például a Testimonial Grid and Testimonial Slider plus Carousel with Rotator Widget bővítményt, így rövid kódok segítségével a véleményeket bárhol elhelyezheted a tartalomban.
- Ha szeretnéd javítani a felhasználói élményt, nézd meg, hogyan használják a weboldaladat a látogatók? Elemezd a történéseket oldaladon Hotjar segítségével, kövesd nyomon a felhasználók viselkedését.
- Állíts be kilépő popup-ot, felajánlhatsz azonnali kedvezményeket, vagy megkérdezheted a felhasználókat az oldal elhagyás okáról, esetleg tovább navigálhatod őket a keresett tartalomhoz, ezzel is javíthatod az oldalad felhasználói élményét…